تنها یک‌سوم دانش‌آموزان عشایری خوزستان وارد متوسطه دوم می‌شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: در استان خوزستان مناطقی وجود دارد که دانش‌آموز باید مسیر دو ساعته را برای رسیدن به مدرسه با سرویس بپیماید و در این شرایط، تاسیس مدرسه شبانه‌روزی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رضا فرامرزی ، اظهار کرد: نرخ گذر تحصیلی بین دانش‌آموزان عشایری از متوسطه اول به دوم بسیار کم است و تنها یک سوم دانش‌آموزان به خصوص دختران وارد متوسطه دوم می‌شوند. یکی از دلایل احداث مدارس شبانه روزی این موضوع است و امیدواریم بتوانیم تعداد ترک تحصیل را به کاهش برسانیم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۰ مدرسه متوسطه اول عشایری استان خوزستان ۷۰ مدرسه مختلط است، بیان کرد: با توجه به ممنوع بودن مدارس مختلط به ویژه در متوسطه دوم و تخصصی شدن دروس، ضروری است مدارس مجزا ایجاد شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد مدارس جدید گفت: در استان خوزستان مناطقی وجود دارد که دانش‌آموز باید مسیر دو ساعته را برای رسیدن به مدرسه با سرویس بپیماید و در این شرایط، تاسیس مدرسه شبانه‌روزی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی افزود: منطقه اندیکا گسترده‌ترین بخش حوزه آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان است و با توجه به بعد مسافت‌ها در این منطقه، مقرر شده است یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در این منطقه احداث شود. این مدرسه شبانه‌روزی می‌تواند در سال اول حدود ۷۵ دانش‌آموز را پوشش دهد.

فرامرزی گفت: در حال حاضر ۱۳ مدرسه شبانه‌روزی در آموزش و پرورش عشایری خوزستان وجود دارد که از این تعداد، چهار مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه هستند و با احداث این مدرسه جدید، تعداد آن‌ها به ۱۴ مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: در صورت احداث این مدرسه در اندیکا، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ تا ۳۰ نفر از دخترانی که ترک تحصیل کرده‌اند دوباره به مدرسه برگردند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of