ایجاد سازش در یک نزاع با حضور زعیم حوزه‌‎های علمیه خوزستان در شهرستان باوی

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با ورود جمعی از مسئولان قضایی خوزستان به همراه زعیم حوزه‌های علمیه استان به موضوع نزاع میان ۲ خانواه از یک طایفه در شهرستان باوی، از گسترش نزاع در این شهرستان پیشگیری شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز چهارشنبه درخصوص نزاع بین این ۲ خانواده گفت: در پی درگیری، ضرب و شتم و خشونت بین ۲ خانواده از یک طایفه در شهرستان باوی و شدت گرفتن اختلافات میان آنان که منجر به تشکیل پرونده‌ در مراجع قضائی شد، جلسات متعددی با حضور بزرگان این ۲ طایفه برگزار شده بود که نتیجه‌ای در پی نداشت.
وی افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت اجرای دستورهای رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی، در روزهای اخیر با پیگیری مستمر و دعوت از بزرگان طایفه، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

دهقانی اضافه کرد: مراسم ایجاد صلح و سازش با حضور آیت اله سید محمد علی موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه استان، دادستان مرکز استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در محل قرارگاه کربلا برگزار شد.

وی افزود: این درگیری‌ها ریشه در اختلافات سه ساله بین این ۲ خانواده داشتند که با تلاش بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و ورود مقامات استانی، صلح و سازش بین این ۲ خانواده برقرار و از شدت گرفتن اختلافات پیشگیری شد.

بطبق اعلام دادگستری خوزستان با ایجاد صلح و سازش پرونده‌های قضایی استان در سال گذشته از ورود بیش از ۴۰۰ نفر به زندان جلوگیری شد.

۹۲ پرونده قصاص و نزاع در سال گذشته در خوزستان با وساطت دستگاه قضا و بزرگان به سازش ختم شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of