امام جمعه دزفول: پیام آزادگان، ایستادگی در راه آرمان‌های انقلاب است

امام جمعه دزفول پیام آزادگان را ایستادگی در راه آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: آزادگان با ایستادگی و صبر در دوران اسارت و در مقابل دشمنان حماسه جاودانه‌ای آفریدند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور سه شنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با عنوان خاکریز پنهان در آستان متبرک سبزقبا(ع) افزود: ادامه راه شهدا و ایستادگی در مسیر آرمان‌های انقلاب پیام آزادگان در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: تجلیل از آزادگان گرامیداشت صبر، ایثارگری و از جان گذشتگی در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام است.

امام جمعه دزفول ایستادگی در مسیر حق را بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: آزادگان درس وطن پرستی و وطن دوستی و دفاع از کشور در مقابل دشمنان را به همه یاد دادند.
تکلیف امروز مسوولان خدمت شبانه روز به مردم است

حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه علمیه قم نیز در این آیین ایجاد امید و تبیین دستاوردها را نیاز کنونی کشور دانست و گفت: جامعه باید قدردان ایثارگری‌های آزادگان و رزمندگان باشد.

وی ادامه داد: تکلیف مسوولان در شرایط کنونی خدمت شبانه روزی به مردم، عمل به مر قانون و تبعیت از اوامر رهبری است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و مسوولان باید ابزار جهاد بی‌نظیر تبیین را فراهم کنند و در این مسیر از فعالان این عرصه حمایت کنند.

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند برای اقامه نظام ولایی و ارزش‌های دینی چه هزینه‌های سنگینی پرداخت شده و چه جوانان مؤمنی برای دفاع از این دیار مقدس در خون خود آرمیده‌اند.

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: برخی افراد و جریان‌های نفوذی به دنبال جذب و تمایل جوانان به خواست دشمن هستند و ابایی از بیان این دشمنی ندارند.

وی اسارت را دوران تجلی مقاومت و ایستادگی دانست و افزود: یکی از برترین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرورش نیروهای پراستعداد مؤمن، ولایتمدار و معتقد است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: خواست مردم ایران اسلامی از مسوولان این است که از مُر قانون و شریعت و تبعیت از اوامر ولایت با همه وجود حمایت کنند.

وی ادامه داد: تمام این فتنه‌ها و امتحان‌ها برای این است که ملت ایران در آخرالزمان قرار است رهبری جهان را به عهده بگیرد.

جبهه باطل روشن‌تر از هر زمانی به میدان آمده است

بنیان‌گذار موسسه فرهنگی فخر الائمه با اشاره به هتک حرمت چندباره قران کریم در کشورهای اروپایی گفت: اگر در گذشته تردیدی بر باطل بودن جبهه مقابل وجود داشت امروز جریان یزیدی به طور رسمی و علنی به مقابله با ارزش‌های دینی آمده است.

وی با محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ ادامه داد: ۱۶۵ کشور برای هتک اعتقادات مسلمانان بسیج شده‌اند و برخلاف گذشته به صورت صریح به میدان آمده‌اند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه حقانیت جبهه خودی برای جوانان باید به درستی تبیین شود، اظهار کرد: دشمن امروز در خانه‌ها و تلفن‌های همراه جوانان ما منبر و تریبون دارد و به طور مستقیم در حال توهین و ایجاد شبهه اعتقادی برای جوانان است.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین به ویژه در فضای شبهه ناک کنونی افزود: تعداد زیادی از آزادگان سرافراز با گذشت چندین سال از اسارت همچنان دست به گریبان آثار روحی و جسمی زندان‌های دهشتناک بعثی هستند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ایستادگی در مسیر حق ثمره ولایتمداری و ایستادن در مسیر ولایت است، گفت: برخی کوتاه فکران تحت تاثیر هجمه‌های رسانه‌ای تصور می‌کردند که کار نظام اسلامی در فتنه اخیر تمام است ولی آنها درک درستی از ریشه‌های عمیق نظام اسلامی در میان مردم نداشتند.

وی اسارت را دانشگاهی انسان ساز دانست و افزود: آزادگان سرافراز با صبر و ایستادگی و خلاقیت و نوآوری تهدید اسارت را به فرصت تبدیل و از این دوران برای رشد علمی و معنوی خود استفاده کردند.

۳۱ دستگاه به مسولیت خود در قبال حجاب عمل نکرده‌اند

این استاد حوزه علمیه قم، بی‌حجابی را تهدید آبروی یک ملت دانست و بیان کرد: بسیاری از کشف حجاب بانوان ناشی از ناآگاهی و از سر بی‌اطلاعی است و اگر به درستی مسایل برای آنها تبیین شود بخش زیادی از بانوان دوباره محجبه می‌شوند.

وی با انتقاد از روند بررسی لایحه حجاب و تغییرات مختلف در این لایحه ادامه داد: ۳۲ دستگاه پیرامون حجاب در کشور مسوولیت دارند که ۳۱ دستگاه به وظیفه خود عمل نکرده اند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: حفظ ایمان در کوران بلاها علامت دینداری است و ملت ایران در تمام این آزمون‌ها ثابت کرد که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است.

وی صبر، یقین، عدل و جهاد را چهار ستون اقامه دین دانست و افزود: جهاد به عنوان یکی از پایه‌های دین بر امر به معرف و نهی از منکر استوار است.

امر به معروف تنها محدود به حجاب نیست

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امر به معروف موجب قوام ایمان در جامعه می‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها امر به حجاب و نهی از بی‌حجابی نیست بلکه امر به خدمت به مردم از جلوه‌های مهم امر به معروف است.

وی ضرب و شتم آمران به معروف را نقشه‌ای صهیونیستی برای ریشه کن کردن امر به معرف در جامعه دانست و ادامه داد: اصلی‌ترین معروف قیام در برار باطل و اصلی‌ترین منکر، نهی از پذیرش باطل است ضمن اینکه گوش نکردن به امر به معروف دلیلی بر ترک این واجب الهی نیست.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دستگاه‌ رسانه‌ای غرب بر بی‌حجابی بانوان متمرکز شده‌ است، گفت: اکثر بانوانی که شل حجاب بودند در آشوب‌های سال گذشته بی‌حجاب نشدند و بخشی از بانوانی که اقدام به کشف حجاب کرده‌اند نیز با فروکش کردن هیجانات بار دیگر حجاب را انتخاب کردند.

مردم ایران اسلامی در فتنه‌ها ولایتمداری خود را ثابت کردند

حجت الاسلام پناهیان گفت: بسیاری از نگاه‌های سنی، قومی و حزبی در انتخاب نمایندگان مجلس را باید کنار گذاشت چراکه انتخاب نماینده بر اساس قومیت و حزب بازی خیانت است.

وی ادامه داد: مردم بابصیرت ایران اسلامی در تمام این چند دهه در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌ها با ایستادگی، ولایتمداری و بصیرت خود را ثابت کردند.

کل دزفول برای رزمندگان حرم بود

این استاد حوزه علمیه قم، حرم حضرت سبزقبا(ع) در دزفول را ملجا رزمندگان و عاشقان اهل بیت(ع) دانست و گفت: نه تنها حرم سبزقبا(ع) بلکه کل دزفول برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس حرم بود.

وی دزفول را شهری انقلابی و ولایی دانست و افزود: دزفول در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در مقابل آماج حملات دشمنان دین خود را به اسلام ادا کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، تبادل حدود ۵۰ هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاه‌های دیگر برعهده گرفت.

شهرستان دزفول ۴۶۵ آزاده سرافراز دارد که تعدادی از این آزادگان طی سال‌های اخیر بر اثر جراحات ناشی از دوران اسارت جنگ تحمیلی به خیل شهدا پیوسته‌اند.

محمد حاجی خلف از آزادگان دفاع مقدس دزفول در این آیین به بیان خاطره از دوران اسارت پرداخت. همچنین در این آیین شاعر حماسه سرا علی موجودی به قرائت اشعاری در وصف شهدا پرداخت.

این مراسم به همت مسجد الغدیر کوی آزادگان و پایگاه مقاومت بسیج شهید فرخی راد و نیز حوزه مقاومت مالک اشتر دزفول برگزار شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of