تعمیرات اساسی بزرگترین مخزن ثقلی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال انجام است

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون۲ گفت: این مخزن از بزرگترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است که با روی سرویس آمدن آن، روزانه ۳۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.

جواد تقی‌زاده روز دوشنبه اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر و اقدامات نوآورانه، تعمیرات مخزن ثقلی مارون ۲ که از بزرگترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در واحدهای نمکزدایی نقش بسیار مهمی در جداساز میزان آب نمک از نفت خام را دارد، مخزن ثقلی مارون ۲ در شرکت نفت و گاز آغاجاری است که به دلیل نشتی آب نمک از قسمتی از این مخزن، در دی ماه سال گذشته تاکنون از سرویس خارج شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نقش مهم این مخزن در تولید نفت ادامه داد: از زمانی که این مخزن از سرویس خارج شده است، میزان تولید، ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

تقی‌زاده با اشاره به دریافت مجوزهای لازم برای شروع تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲ افزود: تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه زودتر این مخزن به چرخه تولد بازگردد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و روزانه حدود ۷۰۰هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند.

این شرکت نفتی که در محدوده‌هایی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعالیت می‌کند در زمینه تولید و بهره برداری، فراورش وانتقال نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان، کارون، مارون ، آغاجاری و گچساران روزانه حدود ۳میلیون بشکه نفت و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

بخشی از تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای خوراک پالایشگاه های داخلی و بخشی نیز از طریق پایانه نفتی خارک صادر می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of