چاپ بیش از ۲۲۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین تا کنون

‌فرمانده کل انتظامی کشور از چاپ بیش از ۲۲۰ هزار گذرنامه زیارتی تا کنون برای اربعین امسال خبر داد.

سردار احمدرضا رادان با اشاره به اینکه در موضوع گذرنامه زیارتی با طرف عراقی به توافقی رسیده‌ایم گفت : این گذرنامه‌ها در حال چاپ بوده و از مرز ۲۲۰ هزار جلد عبور کرده است .
وی افزود : از این تعداد نزدیک به ۱۶۰ هزار گذرنامه به صورت کاملا اینترنتی صادر شده است.

سردار رادان تاکید کرد: کسانی که مشمول هستند با معرفی مرکز خدمت خود می‌توانند مرخصی ۱۰ روزه بگیرند و راهی سفر اربعین شوند.

تمدید گذرنامه‌هایی که ۲ سال از مهلت آن گذشته

سردار رادان همچنین گفت : برابر توافقی که با طرف عراقی شده، کسانیکه از مدت اعتبار گذرنامه آنان ۲ سال گذشته است، بتوانند با مراجعه به مراکز گذرنامه، بدون نیاز به اخذ گذرنامه جدید، گذرنامه خود را تمدید کنند.

توصیه‌های سردار هادیانفر به زائران اربعین که قصد سفر با خودرو شخصی دارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور : زائرینی که قصد دارند برای حضور در مراسم اربعین با خودرو شخصی سفر کنند به این نکات توجه کنند؛ حضور راننده مجرب، داشتن وسیله نقلیه ایمن و همراه داشتن معاینه فنی مورد تاکید است.

استقرار دستگاه‌های امداد و نجات در نقاط پرتصادف خواهد بود که در صورت بروز حادثه بتوانیم امدادرسانی را به درستی انجام دهیم.

تا چه زمانی با گذرنامه ویژه اربعین می‌توان سفر کرد؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه کشور گفت : مدت اعتبار گذرنامه‌های ویژه اربعین ۵ ساله است، اما افراد تنها در ماه محرم و صفر می‌توانند از این گذرنامه استفاده کنند.

زائران عتبات عالیات می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا آخرین روز ماه صفر از گذرنامه‌های ویژه اربعین برای خروج از کشور استفاده کنند.

اگر زائری با گذرنامه ویژه اربعین از کشور خارج شد و قصد داشت بعد از ماه صفر به کشور بازگردد، تنها یک ماه (آخر ماه ربیع‌الاول) فرصت دارد تا به کشور بازگردد.

کشور عراق به زائران اربعین سیمکارت رایگان می‌دهد

دولت عراق اعلام کرد که سیمکارت‌هایی را در اختیار زائران اربعین از کشور‌های ایران، کویت، لبنان و عربستان قرار می‌دهد که این سیمکارت‌ها بسته اینترنت فعال رایگان دارند و زائران به مدت یک هفته می‌توانند در کنار استفاده از اینترنت، تماس بین‌المللی رایگان هم داشته باشند.

عراقی‌ها درصدد ایجاد زیرساخت‌هایی برای برقراری اینترنت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین هم هستند و وزارت ارتباطات این کشور در هفته‌های گذشته پیشنهاد مجهز کردن مسیر زائران به اینترنت پرسرعت را داده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of