مدیرعامل فولاد خوزستان:

جهش درآمد در اسفند ۱۴۰۱ نوید رشد درآمد فروش در سال ۱۴۰۲ را می دهد

جهش چشم گیر درآمد فولاد خوزستان در اسفند سال ۱۴۰۱ نوید رشد فوق العاده درآمد فروش در سال ۱۴۰۲ را می دهد

به گزارش پایگاه خبری اهواز نوین به نقل از روابط مومی فولاد خوزستان، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان عملکرد «فخوز» در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
ابراهیمی اظهار داشت: با وجود رکود در بازارهای داخلی و خارجی فولاد و محدودیت‌های تامین انرژی صنایع، شرکت فولاد خوزستان عملکرد درخشانی در سال ۱۴۰۱ در حوزه رشد تولید و تامین نیازهای داخلی داشته است. در سال ۱۴۰۱، فولاد خوزستان برای تامین نیازهای نوردکاران داخلی و صنایع پایین‌دستی، حدود ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار تن فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) به بازار داخلی عرضه کرد که رشد بیش از ۶۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.
مدیرعامل فولاد خوزستان با ارائه جزئیات بیشتر گفت: تناژ فروش داخلی و خارجی فولاد میانی شرکت فولاد خوزستان در مجموع در سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیون و ۵۸۲ هزار تن بوده که رشد ۵ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.
رشد تولید در شرایط چالشی
ابراهیمی در خصوص میزان تولید این شرکت بیان داشت: در حوزه تولید با وجود چالش‌های گوناگون، فولاد خوزستان عملکرد موفقی داشته و با تولید ۳ میلیون و ۵۹۲ هزار تن فولاد میانی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند سال ۱۴۰۱، رشد ۸ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم زده است.
وی ادامه داد: برای مقابله با رکود در بازار داخلی و جهانی، در شرایطی که قیمت اسلب و مقاطع تخت فولادی کاهش شدیدی (در مقایسه با شمش و مقاطع طویل) یافته بود، و همچنین به‌ منظور تامین بهتر نیازهای نوردکاران مقاطع طویل، فولاد خوزستان سهم شمش در تولیدات خود را افزایش داد. این شرکت در سال ۱۴۰۱، حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تن شمش فولادی تولید کرد که رشد قابل توجه ۴۳ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: علی‌رغم رکود در بازارهای جهانی از اوایل خرداد، درآمد فروش محصولات فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۳ هزار و ۶۴ میلیارد تومان بوده که رشد ۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد. به این چالش‌ باید محدودیت برق در فصل تابستان و محدودیت همزمان گاز و برق در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱ را هم اضافه کنیم. در مجموع فولاد خوزستان سعی کرد این چالش‌ها را به‌نحوی مدیریت کند که رشد تولید و درآمد فروش شرکت محقق شود که با تلاش همه کارکنان و برنامه‌ریزی و آمادگی خوب توانستیم این هدف مهم را محقق کنیم.
رشد درآمد فروش در اسفندماه ۱۴۰۱
مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص رشد درآمد فروش این شرکت در زمستان سال گذشته گفت: در اسفندماه ۱۴۰۱، فولاد خوزستان عملکرد قابل قبولی در حوزه رشد درآمد فروش داشته که می‌تواند نویددهنده رشد درآمد فروش آن در سال ۱۴۰۲ باشد. درآمد فروش محصولات این شرکت در اسفند ۱۴۰۱، ۷۶۵۰ میلیارد تومان بوده که رشد قابل توجه ۵۳/۲ درصدی را نسبت به بهمن ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.
ابراهیمی افزود: همچنین درآمد فروش محصولات فولاد خوزستان در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان رسید که رشد ۲۷ درصدی نسبت به فصل پاییز ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.
وی در خصوص میزان صادرات این شرکت گفت: فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱ میلیون و ۲۶۸ هزار تن فولاد میانی به کشورهای خارجی صادر کرد و جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران را حفظ کرد. این میزان فروش صادراتی، درآمد ارزی ۸۰۰ میلیون دلاری برای کشور به همراه داشت.
برنامه‌های فولاد خوزستان برای سال ۱۴۰۲
امین ابراهیمی با ارائه جزئیات برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۲ گفت: برای سال جدید برنامه‌های جامعی را برای تمام حوزه‌های تولید، فروش، توسعه و بومی‌سازی تدارک دیده‌ایم. برنامه ما در سال جدید، تولید ۳/۸ میلیون تن فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) است. صادرات ۲ میلیون تن فولاد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم هم نیازهای ارزی شرکت را تامین کنیم و با ارزآوری، به افزایش درآمدهای ارزی کشور، ثبات نرخ ارز و مهار تورم کمک کنیم. همچنین در سال ۱۴۰۲ مثل تمام ادوار گذشته برای تامین نیازهای داخلی اولویت قائل هستیم و ۱/۸ میلیون تن شمش و اسلب به بازار داخلی عرضه خواهیم کرد.
سال به یاد ماندنی «فخوز» در حوزه توسعه
وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: سال ۱۴۰۲، سال درخشانی برای فولاد خوزستان در حوزه توسعه خواهد بود. در نیمه اول این سال، طرح زمزم ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی ایران با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح علاوه بر این که زنجیره تامین آهن اسفنجی را در گروه فولاد خوزستان تکمیل می‌کند، باعث می‌شود تا سودآوری بالایی از محل فروش آهن اسفنجی نصیب این شرکت شود. سهم ساخت داخل در این ابرپروژه، ۶۱ درصد است و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان و ۴۴ شرکت بومی استان خوزست
ان در احداث آن مشارکت دارند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ کارخانه فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه، یکی از پروژه‌های مهم گروه فولاد خوزستان در راستای چشم‌انداز ۱۴۱۰ این شرکت و دستیابی به ظرفیت ۱۳/۶ میلیون تنی است.
مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: ما همچنین در سال ۱۴۰۲ یک برنامه چالشی تعریف کرده‌ایم تا سرعت اجرای ابرپروژه‌های کلیدی ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، پلنت اکسیژن ۴ و نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق را بالا ببریم و میزان پیشرفت این پروژه‌ها را طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲، ۴۰ درصد افزایش دهیم. این به‌معنای میانگین پیشرفت ماهانه ۳/۳ درصدی است که عدد بالایی محسوب می‌شود. اجرای این پروژه‌ها، پایداری تولید، خوداتکایی در تامین برق و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را درپی خواهد داشت.
امین ابراهیمی در پایان تاکید داشت: فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل بیش از ۳۰ پروژه با ارزش ۲۱۰۷ میلیارد تومان شد که از حیث ارزش سرمایه‌گذاری، رشد ۱۰۵۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد. ما در سال ۱۴۰۲ گام‌های به مراتب بزرگ‌تری در حوزه توسعه‌ خواهیم برداشت و شرکت را به هدف استراتژیک آن که سهم ۲۵ درصدی از تولید فولاد کشور در افق ۱۴۱۰ است، نزدیک‌تر خواهیم کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of