امام جمعه اهواز:اخلاق و نماز اول وقت را در ایام اربعین ترویج کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تاکید بر بهره گیری از ایام اربعین حسینی برای احیای تمدن اسلامی و زمینه سازی و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، بر ترویج اخلاق اسلامی و برپایی نماز اول وقت در موکب‌های اربعین و مسیرهای تردد زایران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با رویکرد اربعین که در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد افزود: در ایام اربعین باید رفتار ما مروج فرهنگ اسلامی باشد و باید از این فرصت الهی برای نشر معارف اسلامی و الگوسازی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم عراق در اربعین سال های گذشته بهترین شرایط پذیرایی و میزبانی را برای زایران همه کشورها به ویژه زایران ایرانی فراهم کردند گفت: رفتار عملی زایران اربعین در طول این سفر معنوی باید شبیه اخلاق و منش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: موکب های اربعین در ۲ مرز چذابه و شلمچه در زمان اذان باید همه کارهای خود را متوقف و فضای عمومی موکب‌ها را برای برگزاری نماز جماعت اول وقت آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بر بهره گیری مناسب از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اربعین و شورآفرینی در طول سفر معنوی اربعین تاکید کرد.

ناصر سودانی رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز نیز در این نشست خواستار تدوین و ارائه برنامه منسجم فرهنگی برای زائران دیگر کشورها از لحظه ورود زائران به کشور و بازگشت آنان به موطن خود شد وافزود:برنامه های تبلیغی و فرهنگی برای زائران اربعین حسینی باید به سه زبان انگلیسی ، اردو و عربی درطول مسیر پیاده روی اربعین عملیاتی شود.

ناصر سودانی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خواست در مسیر تردد زایران خارجی اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه، برای بازنشر معارف و ارزش های متعالی شهدای ما در قالب پوستر، عکس و نشریه برنامه ریزی و سپس عملیاتی کند.

وی با تاکید بر برپایی نماز اول وقت در موکب‌های اربعین در ایران و عراق ، خواستار آسیب شناسی رفتاری زایران و بررسی تجارب و نقاط قوت موسم اربعین توسط کمیته‌ای که زیرمجموعه ستاد فرهنگ عمومی استان باشد شد.

عبدالرضا سیفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست افزود: اربعین فرصتی مغتنم برای نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وگامی تاثیرگذار در توسعه گردشگری مذهبی است.

لفته منصوری صاحب نظر مسایل فرهنگی خوزستان نیز خواستار مستندسازی پیاده روی اربعین و جمع آوری مکتوب به صورت کتاب برای نسل‌های آینده شد.

امام جمعه اهواز در این نشست با ابراز تاسف از لغو کنسرت موسیقی پیش از ماه محرم در اهواز گفت: اگر بر اساس قانون، حدود الهی رعایت می‌شد کنسرت‌های موسیقی لغو نمی‌شد.

وی خواستار تشکیل کمیته یا کارگروهی ویژه در شورای فرهنگ عمومی برای برگزاری کنسرت های موسیقی منطبق بر قانون و حدود الهی شد و افزود: مصوبات این کمیته نیز به تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس شود تا مسوولان منطبق با مصوبات این کمیته نسبت به صدور مجور برگزاری کنسرت اقدام کنند.

وی رعایت حدود الهی را خط قرمز برگزاری کنسرت‌های موسیقی بیان کرد و بیان کرد: باید مکان هایی مناسب برای جداسازی آقایان و خانم ها در برگزاری کنسرت ها پیش بینی شود و با کسانی که قانون را نقض کنند برخورد و از دادن مجوز بعدی به این افراد جلوگیری شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: برگزاری کنسرت موسیقی در خوزستان مطالبه‌ای است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت ولی برای برگزاری قانونمند کنسرت موسیقی باید اصول ، قانون ، و معیارها تعریف و به تهران منعکس شود.

وی افزود: نباید این فضا ایجاد شود که ما مخالف حضور زنان در کنسرت های موسیقی هستیم؛ معتقدم چنانچه تخلفی در جریان برگزاری کنسرت صورت گیرد باید متولیان برگزاری کنسرت ها تذکر لازم را بدهند و اجازه ندهند خلاف شرعی صورت گیرد.

سیفی پیشنهاد کرد در نخستین فرصت، کارگروهی در مجموعه شورای فرهنگ عمومی برای تعیین چارچوبی برای برگزاری کنسرت‌ها در خوزستان تشکیل شود و بر اساس این چارچوب مجوز برگزاری صادر شود.

حجت الاسلام موسوی فرد رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بخش پایانی و جمع بندی این نشست با تاکید بر وقت شناسی و نظم، از دیر حاضر شدن برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی در نشست امروز شورا انتقاد کرد.

در این نشست حجت الاسلام رضا کلاه کج دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اعلام کرد بر اساس ارزیابی صورت گرفته کشوری، شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سه ماه نخست امسال رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of