معاونت بهداشت علوم پزشکی اهواز عنوان کرد تبلیغ واکسن‌ستیزان و خستگی مردم؛ دو عامل کاهش واکسیناسیون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به استقبال کم مردم از واکسیناسیون کرونا، بر لزوم تکمیل نوبت‌های واکسن برای کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن تاکید کرد.

دکتر سید محمد علوی در خصوص تعداد مراکز واکسیناسیون علیه کرونا اظهار کرد: تمام مراکز شهری، روستایی و حاشیه شهرها آماده واکسیناسیون مردم هستند به گونه‌ای که در شرق و غرب اهواز هر کدام ۱۴ مرکز فعال واکسیناسیون دارند اما آنچه موجب کاهش سرعت واکسیناسیون شده استقبال نکردن مردم از واکسیناسیون است.

وی با اشاره به پراکندگی و در دسترس بودن مراکز واکسیناسیون افزود: نمی‌دانم تبلیغات سوئی که توسط برخی واکسن ستیزها انجام می‌شود در این زمینه تاثیر داشته است یا مردم خسته شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال کم و حدود ۳۶ درصد و پوشش نوبت چهارم ۱۱ درصد است در حالی که باید حتما نوبت چهارم واکسن تزریق شود بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم سریعا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

علوی بیان کرد: اثربخشی واکسن کرونا در کاهش بیماری، شدت بیماری و مرگ و میر موثر است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا گفت: از ابتدای مهرماه باید گروه‌های پرخطر نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند. البته همه مردم می‌توانند واکسن را از داروخانه‌ها تامین و تزریق کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of