وحیدی: آمادگی ۶ گذرگاه‌ مرزی برای اربعین/ زائران سفر خود را به تاخیر نیندازند

وزیر کشور با بیان اینکه تدابیر لازم در گذرگاه های مرزی کشور برای برگزاری حماسه بزرگ پیاده روی اربعین اتخاذ شده است گفت: هیچگونه مشکلی در مرزهای ایران برای خروج زائران اربعین وجود ندارد.

احمد وحیدی سه‌شنبه در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در گذرگاه شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: در خصوص تامین آب و برق،  استقرار موکب‌ها و پیش‌بینی دروازه‌های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی مشکلی نداشته باشند.

وحیدی گفت:با توجه به گرمای هوا نصب سایه‌بان، مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته همچنین بیمارستان شلمچه برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

وی اظهارداشت: هماهنگی‌ مرزی با طرف عراقی در جریان است و شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای آماده سازی مرز برای استقبال و خدمات رسانی به زایران امام حسین(ع) حاکم است.

زائران سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند

وزیر کشور ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی مبنی بر اینکه سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند گفت:بر اساس پیش‌یینی تعداد زائران در سال جاری زیاد است و بهتر است زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات آغاز کنند.

وی افزود: طرف عرافی از بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین اعلام آمادگی کرده لذا زائران اربعین هر چه زودتر سفرشان را انجام دهند بهتر است.

وحیدی گفت: برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و  مرز خسروی، ۲ گذرگاه مرزی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود:برای عبور با خودروهای شخصی هنوز هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده و در صورت توافق اطلاع رسانی خواهد شد.

متروپل از وضعیت بحران خارج شد

وزیر کشور در ادامه در خصوص ساختمان متروپل آبادان گفت: ساختمان متروپل از وضعیت بحرانی خارج شده و ساختمان در اختیار منطقه آزاد اروند است اما مطالعات برای نحوه تخریب آن قدری طولانی شده است.

وی با بیان اینکه دستور لازم در خصوص تخریب بنای متروپل باید از سوی دادستانی صادر شود اظهار داشت:براساس آخرین گزارش مراحل نهایی تخریب این بنا در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

وحیدی همچنین در مورد اجرای دستور رییس جمهور در خصوص اجرایی شدن ماده ۶۵  در منطقه آزاد اروند گفت: نشست هایی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهور در این باره برگزار شده و حدود مرزبندی‌ها مشخص شده است.

وزیر کشور روز سه شنبه از پایانه مسافری شلمچه، گیت‌های خروج زائرین ایرانی و اتباع خارجه و نظارت بر نحوه تردد زائرین از مرز بین المللی شلمچه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا  با برافراشته شدن بیرق امام حسین (ع) در مرز شلمچه با حضور وزیر کشور،خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی رسما در کشور آغاز شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرز شلمچه نقش مهمی در مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و عراق و نیز سفر زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of