بودجه امسال دزفول ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تعیین شد

فرماندار ویژه شهرستان دزفول بودجه سال ۱۴۰۱ این شهرستان را ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از این بودجه از محل درآمد نفت و بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی‌ها تامین می‌شود.

علی فرهمندپور روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی شهرستان دزفول در سالن همایش فرمانداری ضمن گرامیداشت ایام محرم و روز خبرنگار افزود: این اعتبار برای تامین هزینه‌های طرح‌های نیمه تمام اعلام شده از سوی ادارات درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه و نحوه هزینه کرد مدام در حال تغییر و تحول است، افزود: باید طبق برنامه زمان بندی برای جذب بودجه اقدام شود.
فرهمندپور پیگیری مستمر برای جذب بودجه را ضروری دانست و گفت: مطالبه‌گری از ادارات کل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا بعضی بودجه‌ها در ادارات کل تعیین شده ولی به علت پیگیری نکردن به شهرهای دیگر اختصاص می‌یابند.
فرماندار ویژه دزفول بر لزوم هزینه کرد بودجه در محل مشخص شده تاکید کرد و اظهارداشت: تعریف نکردن طرح جدید در بودجه امسال باید مدنظر باشد.
وی خواستار ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها شد و افزود: تا زمانی که شهرداری نیازمند ارزش افزوده باشد به جایی نمی‌رسد زیرا امسال یک ریال برای شهرداری‌ها در بودجه دیده نشده است.
معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات شامل ۲ حوزه نفت و توازن است، گفت: امسال اختصاص اعتبار برای ساخت ساختمان‌های اداری ممنوع شده است.
نصراله فخرمجدیان افزود: امسال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به فصل انرژی، ۱۲۰ میلیارد ریال به فصل حمل و نقل، ۷۹ میلیارد ریال به حوزه صنعت و معدن، ۴۹ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، چهار میلیارد ریال به منابع آب و ۲۲۰ میلیارد ریال به توسعه خدمات عشایری دزفول اختصاص یافته است.
وی افزود: همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال به حوزه آب و فاضلاب، ۳۳ میلیارد ریال به حوزه بهداشت، ۳۳ میلیارد ریال به بخش دین و مذهب و ۴۱۰ میلیارد ریال به حوزه ورزش و تفریحات دزفول اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: ۸۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و هنر، افزون بر ۲۰ میلیارد ریال به حوزه میراث، ۵۷ میلیارد ریال به حوزه آموزش و پرورش و ۷۴ میلیارد ریال به حوزه فنی حرفه‌ای اختصاص یافته است.

وی افزود: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی نیز براساس سرفصل‌های دستگاه‌هایی که نیاز داشتند، اختصاص می‌یابد.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز گفت: این اعتبار برای شهرستان دزفول با چهار بخش، بالای ۲۰۰ روستا و ۱۲ شهر بسیار ناچیز است.

محسن نمازی‌فر با اشاره به هزینه‌های بالای حوزه برق خواستار بازنگری در بودجه‌های امسال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان به موضوع برق برمی‌گردد، اظهارداشت: سال آینده بیمارستان یازهرا با حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد که توسعه ایستگاه برق آن برعهده شرکت برق است.
علیرضا خسروپناه با بیان اینکه اعتبارات بهداشت برای ساخت بیمارستان است، افزود: بیمارستان سردشت نیز سه ماه دیگر افتتاح می‌شود که باید فکری برای رفع مشکل برق این بیمارستان کرد.

وی ادامه داد: فرمانداری باید رفع مشکل برق طرح‌های بهداشت و درمان اعتبارات لازم را در نظر گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: بافت قدیم دزفول با ۲۴۰ تا ۲۷۰ هکتار وسعت مشکلات زیادی دارد و سالانه ریزش‌های زیادی در این منطقه اتفاق می‌افتد که نیازمند بودجه است.
عباس چراغ چشم افزود: برای توسعه آموزش، مرمت پل و بافت قدیم نیز نیازمند بودجه هستیم.
روسای ادارات نوسازی مدارس، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست نسبت به اعتبارات اختصاص یافته اعتراض داشتند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of