• جمعه / 10 فروردین 1403 / 18:34
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 121421078
  • خبرنگار : 2

هواشناسی خوزستان سه اخطار وقوع بارندگی، باد و گرد و غبار صادر کرد

اداره کل هواشناسی خوزستان در سه اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع بارندگی، وزش باد و افزایش ارتفاع موج و گرد و غبار در خوزستان از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری هشدار داد.

به گزارش رور شنبه اهواز نوین به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در یکی از این اطلاعیه‌ها با هشدار سطح نارنجی آمده است: وزش باد متوسط تا شدید پیش ازظهر دوشنبه تا اواخر وقت دوشنبه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان پیش بینی می‌شود که اثر مخاطره شامل خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی است.

این اداره کل در اطلاعیه دیگری با هشدار سطح زرد، خبر از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری به خوزستان داده که پیامد این سامانه بارش باران همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خوزستان با احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های استان است.

اداره کل هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در شمال غرب خلیج فارس از اواخر وقت یکشنبه تا بعد ازظهر سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد که اثر مخاطره مواج شدن خلیج فارس و در برخی ساعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در شمال غرب خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان را شامل می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: تاثیر و ماندگاری توده گرد و غبار برای بیشتر نقاط خوزستان طی امروز همچنان مورد انتظار است.

محمد سبزه زاری افزود: تا روز دوشنبه هفته جاری روند افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما در خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری با ۲۲.۵ و دهدز با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شدند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۰.۵ و حداقل ۱۱.۱ درجه سانتیگراد رسید.

با وقوع پدیده گرد و غبار با منشا عراق در برخی نقاط خوزستان از صبح جمعه میزان آلودگی هوا در خرمشهر به ۵۴ برابر حد مجاز و در آبادان و شادگان به ۴۷ برابر حد مجاز رسید.

به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در مجموع ۶ پرواز ورودی و خروجی روز شنبه فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز باطل و یا با تاخیر انجام شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of