• جمعه / 10 فروردین 1403 / 13:29
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 121045435
  • خبرنگار : 2

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان: بیش از ۵۹۰ هزار خوزستانی به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: جمع بیماران کرونایی در استان خوزستان از ابتدای بروز همه گیری کرونا تاکنون ۵۹۰ هزار و ۸۰۴ نفر بوده است.

دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هفت هزار و ۶۸۴ مورد مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های خوزستان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۶۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۲ مورد کاهش یافته است.

شناسایی ۹۷۸ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از شناسایی ۹۷۸ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل ۱۴۸ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هفت نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا، جان باختند که این میزان نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.

علوی گفت: اکثر جان باختگان فاقد سابقه واکسیناسیون بوده و به علت سندرم فوق حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه از ۲ تا سه هفته قبل بستری بودند.

وی افزود: تردد از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی استان با ارائه کارت واکسیناسیون (حداقل ۲ دُز واکسن) و تست پی سی آر منفی امکان پذیر است.

علوی گفت: در ۲ هفته اخیر از حدود ۷۰ هزار مسافر خارجی که از مرزهای زمینی خوزستان وارد کشور شدند تست پی سی آر گرفته شد که ۱۸۲ نفر آنها مثبت بوده و از ورودشان ممانعت شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی از ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر ایرانی که به وطن برگشتند تست کرونا به عمل آمد که ۴۴۲ نفر آنها مثبت بودند.

امکانات قرنطینه برای بیماران کرونایی در مرز چدابه و شلمچه وجود دارد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، ایرانیانی که تست کرونای آنها مثبت است باید در محل های اقامتی مورد نظر در مناطق مرزی قرنطینه شوند و بعد از اطمینان از سلامت آنها می توانند راهی محل سکونت خود شوند.

وی افزود: امکانات اقامتگاهی در بستان برای مرز چذابه و در خرمشهر برای مرز شلمچه وجود دارد.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of