مديرعامل سازمان تاكسيراني اهواز خبر داد: احداث مدرنترين و زيباترين پايانه تاكسي كشور در بلوار ساحلي شرقي كارون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر اهواز در نشست خبري با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز در سال ۷۶ تاسیس شد و تاكنون ۲۵ سال از شروع بكار این سازمان می گذرد و وظیفه مدیریت ایستگاه ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر اهواز در نشست خبري با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز در سال ۷۶ تاسیس شد و تاكنون ۲۵ سال از شروع بكار این سازمان می گذرد و وظیفه مدیریت ایستگاه ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و ناوگان خودرویی حمل و نقل عمومي كلانشهر اهواز را عهده دار است.

آيت حميدي افزود: در حال حاضر ۳هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در اهواز وجود دارند که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی زرد و رسمي و یک هزار و هفتصد دستگاه خودرو شخصی ساماندهي شده و تاكسي موقت هستند، بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه شهید چمران، به تناسب جمعيت در اهواز مي بايست به ازای هر ۱۲۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: براساس سرانه جمعیتی، شهر اهواز باید ۱۰هزار تاکسی داشته باشد و با توجه به تعداد موجود، اهواز نیازمند ۶ هزار و ۳۰۰دستگاه دیگر است، در همين خصوص رايزني هايي صورت گرفته تا در سال آینده حداقل تعداد ۵۰۰ دستگاه خودروتاکسی ديگر به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود.

وی توضیح داد: ۱۰ تاکسی برقی برای اولین بار در استان از سال آینده در اهواز با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت پایلوت در هسته مركزي شهر آغاز به کار خواهند کرد تا بررسی شود با توجه به مسیرهای طولانی اهواز و سرعت پایین این نوع خودروها، آیا امکان افزایش آنها به باقي خطوط سطح شهر وجود دارد يا خیر.

آيت حميدي تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده بازسازی ایستگاه های تاکسی است، چرا که در طي ۱۵ سال گذشته اقدامات موثري در این خصوص صورت نگرفته است و در تلاشیم تا یکی از مدرن ترین و زیباترین پايانه هاي تاکسی کشور را در بلوار شرقي ساحلي شرقي رودخانه كارون با اعتباري در حدود ۲۰۰ میلیارد ريال احداث نماییم.

وی تاکید کرد: در ایام همه گیری ویروس کرونا با توجه به اینکه رانندگان تاکسی به علت ارتباط زیاد با شهروندان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند، اين سازمان تعداد ۵۰هزار ماسک سه لايه و ۳ مرحله مایع ضدعفونی کننده دست، بصورت رايگان بین رانندگان تاكسي فعال در خطوط تاكسيراني كلانشهر اهواز توزیع كرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: هوشمند سازی ایستگاه های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده باتوجه به موقعیت آن و برنامه ای که برای مدرن سازی آن مد نظر است در سال آینده در دستور کار قرار می گیرد و شهروندان می توانند با استفاده از نرم افزارهای موبایلی، کرایه خود را بصورت الكترونيك و از طريق اپليكيشن تلفن همراه پرداخت کنند.
این فرایند با توجه به فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی در مرحله انتخاب پیمانکار جديد قرار دارد و پس از آن عمليات اجرايي آن آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه تخلفات احتمالي تاكسيرانان و موضوعاتي مانند اخذ اضافه کرایه یا رفتار ناصحیح را برای پیگیری آن از دو طریق تماس با تلفن گوياي ۱۳۷ شهرداري و همچنین ارسال كد پشت شيشه يا شماره پلاك تاكسي به سامانه پیامکی اختصاصی سازمان تاکسیرانی اهواز به شماره ۲۰۰۰۶۱۲۴ ارسال نمايند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of