• سه شنبه / 1 خرداد 1403 / 15:39
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 110969101
  • خبرنگار : 2

افزایش ۲۰۸ درصدی موارد بیماری کرونا در خوزستان

اهواز- اهواز نوین-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان نسبت به هفته قبل آن ۲۰۸ درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

به گزارش اهواز نوین دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روند بیماری کرونا و سویه اُمیکرون در کشور و خوزستان سریع و فزاینده است به طوریکه میزان مراجعان و بستری ما نسبت به هفته قبل ۲ برابر و شاید در برخی نقاط بیش از ۲ برابر باشد.

وی افزود: تست های مثبت مراجعه کنندگان نسبت به هفته قبل بیش از ۲ برابر شده و بستری های این بیماران در استان هم روند افزایشی دارد و قطعا اگر شیوه نامه ها به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری ها افزایش بیشتر خواهد داشت و به تبع میزان مرگ و میر نیز صعودی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند و فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد زیرا خانواده ها زیاد درگیر بیماری نشده اند.

وی افزود: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بستری هم نسبت به هفته قبل آن ۲۰۴ درصد افزایشی بوده البته موارد مرگ صفر می باشد.

سرمست گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند و توسعه تخت های بیمارستانی مدنظر است ضمن اینکه بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل ظرفیت است.

وی افزود: تمام بیمارستان ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند و از تجارب گذشته استفاده می کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان از جمله اهواز از لحاظ وضعیت کرونایی زرد و مابقی شهرستان ها آبی هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of