نهرهای سنتی اروندکنار ثبت ملی می‌شود

شهردار اروندکنار گفت:۱۳ نهر سنتی منشعب از اروندرود در حوزه شهری به عنوان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی می‌شود.

ایوب بچاری دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاراظهار داشت:انهار سنتی اروندکنار نقش مهمی در توسعه شهر و رونق اقتصادی منطقه داشته لذا سعی می‌شود تا در بحث گردشگری آبی نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه گروهی با کمک کارشناسان میراث فرهنگی در حال جمع آوری اسناد تاریخی شکل گیری و نقش انهار سنتی اروندکنار در توسعه منطقه هستند گفت:با اتمام و بهره برداری از طرحهای در دست انجام شهرداری، اروندکنار به قطب گردشگری آبادان تبدیل خواهد شد.

بچاری ضمن دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه گردشگری منطقه با توجه به بافت بکر و زیبای منطقه بخصوص جاذبه‌های اروندرود و انهار سنتی منطقه گفت:در حال رایزنی برای معرفی اروندکنار بعنوان قطب گردشگری آبادان هستیم.

شهردار اروند کنار، وجود انهار طبیعی زیبا را یکی از ویژگیهای منحصر بفرد این منطقه عنوان کرد و گفت: بهره گیری از پدیده جزر و مد طبیعی آب در انهار برای ماهیگیری و ایجاد فضای مناسب در کنار آنها برای قایق سواری از دیگر برنامه های شهرداری اروندکنار می باشد.

وی با اشاره به بازدید سالانه ۲ میلیون نفر از راهیان نور از یادمان شهدای عملیات والجفر ۸ به خصوص در روزهای نوروز ایجاد استراحتگاه و کمپ نوروزی و پارکینک را از دیگر برنامه های این شهرداری عنوان کرد.
پیشنهاد ثبت ملی روز اروندکنار در تاریخ کشور

شهردار اروندکنار به پیشنهاد ثبت روز اروندکنار در تاریخ رسمی کشور اشاره کرد و اظهارداشت:پیشنهاد ثبت روز اروندکنار در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش اروندکنار مطرح و پیشنهاد شده است.

وی افزود:روز اروندکنار با توجه به ظرفیت هایی چون برداشت خرما، صنایع دستی، صید ماهی صبور، منطقه عملیاتی والفجر۸ و نیز عشایر و قومیت‌های منطقه بررسی شده است.

بندر اَروَندکِنار شهری در شهرستان آبادان از توابع استان خوزستان است. این شهر در انتهای جزیره آبادان واقع شده و واپسین بندر ایران در کرانه اروندرود است که در مرز عراق قرار دارد.

بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید و دارای بندر تجاری و بازارچه مرزی برای تبادل کالا با کشورهای همسایه است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of