امضای تفاهنامه احداث ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تفاهمنامه احداث ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت صافات انرژی یزد “صافاتکو” امضا شده است.

به گزارش روز دوشنب اهواز نوین به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک با حداکثر ظرفیت احداث در هر نقطه ۲۵ مگاوات ، احداث شود.

وی ادامه داد: دراین تفاهمنامه شرکت صافات انرژی یزد متعهد می شود که با فراهم کردن دانش و تجهیزات، دریافت مجوزهای لازم و سرمایه گذاری، ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در شبکه برق منطقه ای خوزستان احداث کند.

دشت بزرگ افزود: برق منطقه‌ای خوزستان نیز متعهد شده که بستر لازم برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه از جمله شناسایی و معرفی مکان‌های دارای قابلیت احداث نیروگاه و هماهنگی لازم را تا مرحله اتصال به شبکه فراهم کند و خرید تضمینی برق تولیدی را طبق دستورالعمل توسعه مولد مقیاس کوچک نیز انجام دهد.

وی بیان کرد:بنا به درخواست برق منطقه‌ای خوزستان در این تفاهم نامه، لازم است فعالیت اجرایی پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن پس از امضا آغاز شود به طوریکه حداقل ۷۵ مگاوات از ظرفیت پروژه تا اول خرداد ۱۴۰۱ راه اندازی و به شبکه متصل شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزار و ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of