• جمعه / 28 اردیبهشت 1403 / 15:13
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 80976820
  • خبرنگار : 2

مه رقیق پدیده غالب جوی در خوزستان تا اواسط هفته

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده غالب جوی تا روز سه‌شنبه هفته جاری، مه رقیق یا غبار صبحگاهی در برخی نقاط خوزستان خواهد بود.

به گزارش روز یکشنبه اهواز نوین به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: این وضعیت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان مورد انتظار است و در برخی ساعات وزش باد متوسط خواهد بود؛ از اواخر وقت امروز با تغییر جهت جریانات جنوبی، کاهش رطوبت در سطح خوزستان مورد انتظار است.

بیشترین میزان رطوبت صبح امروز در آبادان ۱۰۰، بندر ماهشهر ۹۲، شادگان و هندیجان ۸۸، کشاورزی اهواز ۸۷، گتوند ۸۵، اهواز ۸۳، بستان و شوش ۷۸، بهبهان ۷۷، امیدیه ۷۴، صفی آباد دزفول ۷۳، لالی ۶۳ و آغاجاری ۶۲ درصد اعلام شد.

وی افزود: سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه مناطق شمالی و شرقی خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا اوایل روز شنبه گذشته بر خوزستان حاکم بود و میزان بارش در گتوند ۵.۳، صفی آباد دزفول ۴.۱، لالی ۲.۲ ، شوش ۱.۸ میلیمتر ثبت شد.

سبزه زاری با اشاره به اینکه تا اواسط هفته روند افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما و سپس تا پایان هفته روند کاهش محسوس دمایی مورد انتظار است ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته رامهرمز با ۳۶.۴ و ایذه با ۱۴.۴ سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.در این مدت حداکثر دمای اهواز ۳۶.۱ و حداقل ۱۹ درجه سانتیگراد بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of