• پنج شنبه / 13 اردیبهشت 1403 / 14:58
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 80658197
  • خبرنگار : 2

رییس سازمان بازرسی کل کشور: سالانه میلیاردها دلار با سوزاندان گازهای همراه با نفت هدر می‌رود

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که با سوزاندان گازهای همراه با نفت، سالانه میلیاردها دلار هدر می‌ رود، گفت: همچنین سوزاندن این گازها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه در اهواز ایجاد می‌ کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان امروز (ششم آبان ماه) در حاشیه بازدید از تاسیسات طرح آماک (جمع‌آوری گازهای همراه با نفت) در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گاز همراه تولید نفت که از چاه ها خارج می شود در این منطقه جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شود تا برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بخش قابل توجهی از فلرهای نفتی که می سوزد، باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، زودتر از این جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شد تا به مصرف داخلی برسد یا صادر شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخشی از طرح آماک انجام شده اما بخش قابل توجهی از این طرح اجرایی نشده است و این ترک فعل دو زیان برای ما دارد.

درویشیان عنوان کرد: یکی از زیان ها این است که سود حاصل از این گازها در اثر سوزاندن گاز از دست می رود و براساس برآوردها چیزی حدود ۳ میلیارد دلار در سال تا ده ها میلیارد دلار از دست می رود، در صورتی که اگر این گازها جمع ‌آوری و به محصول تبدیل شوند، ده ها میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند.

وی با بیان این که سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است و خسارات زیست محیطی به همراه دارد، ادامه داد: سوزاندن این گازها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌ کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: امروز بررسی میدانی از طرح جمع آوری گازهای همراه نفت انجام و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌ آوری این گازها بوده بررسی شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of