• شنبه / 1 اردیبهشت 1403 / 19:37
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 71768810
  • خبرنگار : 2

زلزله به ۴۰۰ منزل روستایی و عشایر در اندیکا آسیب کامل زد

فرماندار شهرستان اندیکا گفت: در پی وقوع زلزله اخیر و امروز در شهرستان تاکنون ۴۰۰ منزل روستایی و عشایری به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری از اهواز، امرالله نوذری فرماندار شهرستان اندیکا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین ارزیابی‌های زلزله اخیر در این شهرستان اظهار کرد: نخستین زلزله این منطقه روز دوشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست که میزان آن ۵٫۷ ریشتر بود و پس از آن تاکنون ۱۴ بار دیگر این شهرستان لرزیده است که آخرین آن صبح امروز با شدت ۵ ریشتر بود.

وی افزود: در پی این حادثه شهرستان شاهد خسارات جدی در تمام حوزه‌ها بوده است و در این رابطه نیز خسارات جدی به مناطق روستایی و عشایری وارد شد.

فرماندار شهرستان اندیکا ادامه داد: در جریان زلزله اخیر ۱۲۰ روستای این شهرستان خسارت دید که عمدتا دارای بافت سنتی و قدیمی‌ساز بودند و در این رابطه نیز ۴۰۰ منزل مسکونی روستایی و عشایری شاهد خسارت ۱۰۰ درصدی بودند.

نوذری با بیان اینکه بازرسی‌ها و ارزیابی در مناطق آسیب دیده به صورت شبانه روزی ادامه دارد گفت: این شهرستان دارای ۶۰۰ روستا است و به‌دلیل اینک تعداد بالای روستا و وجود مناطق صعب‌العبور کار بررسی با سختی مواجه است ولی با این وجود ۱۲ تیم ارزیاب در حال انجام کار هستند.

وی در پایان بیان کرد: بیشترین آسیب‌ها به منازل بخش چلو که یک منطقه عشایری است وارد شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of