• پنج شنبه / 9 فروردین 1403 / 17:12
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 71628322
  • خبرنگار : 2

به دلیل برگزاری انتخابات در عراق؛ صادرات کالا از مرزهای چذابه و شلمچه به عراق تا ۱۹ مهر متوقف است

مسوول دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در مرز چذابه گفت:پذیرش مسافر و صدور کالا به عراق، با تصمیم دولت این کشور به دلیل برگزاری انتخابات مجلس، تا روز دوشنبه ۱۹ مهر از همه مرزهای مشترک از جمله چذابه و شلمچه در خوزستان متوقف شده است.

سید سعید موسوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اهواز نوین بیان کرد: از تجار و صاحبان کالا درخواست می‌شود که از ارسال هرگونه کالا به مرزهای ایران با عراق خودداری کنند.

وی گفت: این محدودیت شامل هر ۲ بخش اقلیم کردستان و مناطق عربی کشور عراق است و برای اینکه کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز دچار معطلی و خسارت احتمالی نشوند، باید از ارسال هرگونه محموله صادراتی به مرزهای مشترک با این کشور خودداری کرد.

بنا بر این گزارش، مواد غذایی ، تره بار ، مصالح ساختمانی ، آبزیان پرورشی، چوب و آهن آلات از مهمترین اقلام صادراتی مرزهای شلمچه و چذابه به عراق هستند.

همچنین، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از این مرزها به عراق هستند.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و درمهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of