• شنبه / 1 اردیبهشت 1403 / 16:40
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 71584253
  • خبرنگار : 2

حسینیه عاشقان ثارالله اهواز میزبان ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان اهواز میزبان پیکر مطهر ۲۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بود که با حضور خود، فضای معنوی این استان شهیدپرور را دوچندان کردند.

به گزارش اهواز نوین ،مردم قدرشناس اهواز پیکر این شهدای والامقام را در حسینیه عاشقان ثارالله، همچون نگینی در برگرفته بودند و به مناسبت سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، ضمن عزاداری و مرثیه سرایی در رثای آن امام همام، با آرمان‌های این شهدای والا مقام تجدید بیعت و وداع کردند.

پیکرهای مطهر ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس که برخی از آنها شناسایی شده و برخی نیز گمنام هستند روز چهارشنبه از مرز شلمچه به میهن بازگشتند.

همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان، چهارشنبه شب آیین‌های سنتی عزاداری در فضای باز برخی مساجد و هیات‌های مذهبی استان به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و عاشقان اهل بیت(ع) در فراق آن امام همام به سوگ نشستند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف خوزستان با برپایی موکب هایی در سالروز شهادت امام رضا(ع) ضمن اجرای آیین‌های مرثیه سرایی و روضه خوانی به اطعام و پخش ندورات اقدام کردند.

امسال باتوجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برنامه های ویژه سالروز شهادت امام رضا(ع) با حضور حداقل جمعیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی برگزار شد اما یکی از اقدامات شایسته متولیان برنامه‌های حرم رضوی پخش زنده و آنلاین برنامه‌های سالروز شهادت این امام همام از شبکه های سراسری و اینترنتی بود.

پیش از این نیز معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر این امام همام را اعلام کرده بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of