• دوشنبه / 17 اردیبهشت 1403 / 16:25
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 71319187
  • خبرنگار : 2

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان ۵۷ درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان به میزان ۵۷ درصد خبر داد و گفت: این میزان نسبت به حد مطلوب کشوری یعنی ۹۵ درصد پایین است.

دکتر محمد علوی اظهار داشت: در حال حاضر روند بیماری در استان سیر نزولی داشته اما نباید تصور کرد که همه چیز تمام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشت.

وی افزود: در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر در استان خوزستان حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده اند البته آمار واکسیناسیون در برخی از نقاط استان مثل شادگان پایین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از مردم استان تقاضا داریم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به امر واکسیناسیون توجه جدی داشته باشند تا با افزایش میزان تزریق واکسن بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: استقبال زنان باردار از واکسن در نقاط مختلف استان متفاوت است اما در کل پوشش واکسیناسیون در این قشر مطلوب نیست اگرچه میزان واکسیناسیون زنان باردار در حوزه دانشگاه جندی شاپور ۵۱ درصد است که نسبتا خوب است.

علوی عنوان کرد: با توجه به اینکه واکسن سینوفارم، ویروس غیرفعال و کشته شده است و هیچ ضرری ندارد، در حال حاضر این نوع واکسن برای زنان باردار در ایران توصیه شده است.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of