• یکشنبه / 30 اردیبهشت 1403 / 15:53
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 70112760
  • خبرنگار : 2

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد آغاز آموزش حضوری مدارس کم‌جمعیت عشایری و روستایی خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فرآیند آموزش، از امروز در مناطق عشایری و روستایی با کلاس‌های کم‌جمعیت به صورت حضوری آغاز می‌شود اما آموزش حضوری در دو نوبت براساس تراکم مدارس روستایی و عشایری با جمعیت زیر ۱۵ نفر و زیر ۳۰ نفر خواهد بود.

کوروش مودت امروز (یکم مهرماه) در آیین نمادین شکوفه‌ها و غنچه‌ها که در دبستان تزکیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان براساس مصوبه ملی ستاد کرونا، آمادگی را برای آغاز مهری پرشور داریم. شعار ما “مهر بانشاط، عدالت و سلامت دانش آموز و معلم” است. الزامی که امسال در پروژه مهر وجود دارد، حفظ سلامت همکار، دانش آموز و اجرای عدالت آموزشی در دسترسی دانش آموز به نوع آموزش است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما چند دسترسی آموزشی داریم که شامل شبکه تلویزیونی، شبکه شاد، پکیج‌های آموزشی و کلاس حضوری است. امسال آموزش آرام، تدریجی، تلفیقی و اقتضایی و البته ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است. دلیل اینکه کارشناسان آموزش حضوری را در کنار غیرحضوری بیان می‌کنند این است که به دلیل اینکه در این ۱۸ ماه وقفه در آموزش آن‌ها ایجاد شده است و افت تحصیلی و بی‌علاقگی مشهود شده است و مسائل روحی و روانی، اسباب برخی آسیب‌های اجتماعی در آینده می‌شود. ان‌شاالله بتوانیم با حمایت دولت و اولیا، مهر با نشاط و پرشکوه و سالمی داشته باشیم و سلامت دانش آموزان و معلمان در آن حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فرآیند آموزش، از امروز در مناطق عشایری و روستایی با کلاس‌های کم‌جمعیت به صورت حضوری آغاز می‌شود. اما آموزش حضوری در دو نوبت براساس تراکم مدارس روستایی و عشایری با جمعیت زیر ۱۵ نفر و زیر ۳۰ نفر خواهد بود.

مودت ادامه داد: در فرآیند دوم که تلفیقی است، دانش آموزان نوبت‌بندی و تقسیم‌بندی می‌شوند. واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۸ سال آغاز و به سه رده سنی تقسیم شده است که به زودی اجرا خواهد شد. وقتی واکسیناسیون صورت گرفت، به سراغ آموزش مدارس بالای ۳۰۰ نفر خواهیم رفت که با هماهنگی شورای مدرسه، شورای سلامت و شورای معلمان و انجمن اولیا است.

وی در پایان بیان کرد: امسال با بیش از یک میلیون دانش آموز و بیش از ۶۴ هزار پرسنل در استان خوزستان سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم. پایه اولی‌های ما براساس آمار ثبت احوال، ۱۱۴ هزار نفر هستند که بیش از ۹۸ درصد آن‌ها آمده‌اند و بقیه نیز به ما خواهند پیوست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of