تحولات بازار طلا و سکه در هفته اي که گذشت

قيمت سکه و طلا در هفته‌اي که گذشت، روند نزولي داشت که به گفته نائب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران اين افت قيمت به دليل کاهش نرخ ارز و انس جهاني طلا و همچنين کم شدن تقاضا در اين بازار بوده است. بازار سکه و طلا در هفته‌اي که گذشت، به نسبت هفته پيش، […]

قيمت سکه و طلا در هفته‌اي که گذشت، روند نزولي داشت که به گفته نائب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران اين افت قيمت به دليل کاهش نرخ ارز و انس جهاني طلا و همچنين کم شدن تقاضا در اين بازار بوده است.
بازار سکه و طلا در هفته‌اي که گذشت، به نسبت هفته پيش، روند نزولي داشت و به استثناي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه که شاهد افزايش اندک قيمت‌ها بود، در ديگر روزهاي هفته کاهش قيمت سکه در بازار قابل توجه بود.

بر همين اساس در بازار سکه، در روز شنبه (۲۰ شهريور) سکه تمام بهار آزادي طرح جديد در حدود قيمت ۱۲ ميليون و ۵۰ هزار تومان معامله شد که اين قيمت در روز يکشنبه با کاهش ۴۰ هزار تومان به ۱۲ ميليون و ۱۰ هزار تومان رسيد.

در روز دوشنبه قيمت سکه طرح جديد با ۲۱۰ هزار تومان کاهش وارد کانال ۱۱ ميليون تومان شد و در حدود قيمتي ۱۱ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد مي‌شد. اين قيمت در نوسان ۴۰ هزار تومان تا روز چهارشنبه ادامه داشت و در آخرين روز هفته ۱۳۰ هزار تومان کاهش پرونده معاملات با قيمت حدود ۱۱ ميليون ۷۱۰ هزار تومان بسته شد.

اين روند در بازار طلاي خام و آب شده نيز حاکم بود. يک گرم طلاي ۱۸ عيار پس از قيمت يک ميليون و ۱۷۰ هزار تومان در روز شنبه که اوج قيمت بود روند نزولي داشت و در پايان هفته به نرخ يک ميليون و ۱۴۶ هزار تومان رسيد. هر مثقال طلا هم در طول هفته بين محدوده قيمت چهار و پنج ميليون تومان رفت و برگشت داشت به اين صورت که در ابتداي هفته هر مثال طلا حدود پنج ميليون و ۷۳ هزار تومان معامله مي شد در طول هفته روند نزولي داشت و در اواسط هفته به رقم چهار ميليون و ۹۲۰ هزار تومان رسيد. اما دوباره رشد داشت و روز چهارشنبه هر مثقال طلا برابر پنج ميليون و ۱۶ هزار تومان داد و ستد مي شد و در پايان هفته دوباره به کانال چهار ميليون تومان عقبگرد کرد و پرونده معاملات آن با نرخ حدود چهار ميليون و ۹۶۷ هزار تومان بسته شد.

قيمت انس جهاني در هفته گذشته همچون بازار سکه وطلا در داخل روند نزولي داشت. قيمت انس جهاني طلا در روز شنبه يک هزار و ۷۸۸ دلار بود و اين رقم در روزيکشنبه که بازار جهاني تعطيل بود ثابت ماند. اين رقم در طول هفته نوسان داشت و در روز چهارشنبه به يک هزار و ۸۰۰ دلار رسيد اما دوباره در آخرين روز هفته افت قيمت چهار دلاري داشت.

نائب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا و در هفته گذشته گفت: قيمت انس جهاني در هفته گذشته از يک هزار و ۷۸۵ دلار تا يک هزار و ۸۰۵ دلار در نوسان بود در واقع به طور متوسط حدود ۲۰ دلار نوسان داشت.

«محمد کشتي آراي» افزود: انس جهاني طلا روز پنجشنبه با کاهش قيمت تا يک هزار و ۷۸۰ دلار به طور متوسط پنج دلار کاهش قيمت داشت و اين در حالي است که تا اواسط هفته تا يک هزار و ۸۰۵ دلار افزايش يافت و موجب افزايش قيمت سکه و طلا شده بود.

وي اضافه کرد: قيمت جهاني طلا با کاهش همراه بود و براين اساس پايان هفته به طور متوسط کاهش قيمت پنج دلاري را ثبت کرد.

نائب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران با بيان اينکه قيمت انس جهاني طلا و نرخ ارز تعيين کننده بهاي سکه و طلا است، گفت: از طرفي با کاهش قيمت ارز که دلار آمريکا شاخص قيمت‌گذاري آن است، شاهد کاهش نرخ سکه و طلا در بازار بوديم.

وي افزود: عامل ديگر افت قيمت سکه و طلا در بازار، کاهش شديد تقاضا و داد و ستدها در بازار طلا است که موجب شد در هفته اخير شاهد سير نزولي بهاي طلا و سکه باشيم.

کشتي آراي گفت: کاهش تقاضا موجب کاهش حباب انواع سکه شد و قيمت‌ها را نسبت به ابتداي هفته با کاهش همراه کرد. به طوري که سکه طرح قديم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قيمت به ۱۱ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان رسيد.

وي ادامه داد: سکه طرح جديد با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ ميليون و ۷۴۰ هزار تومان، نيم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگي به پنج ميليون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگي به سه ميليون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه يک گرمي بانک مرکزي با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگي به دو ميليون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد مي‌شد.

نائب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: هر مثقال طلا نيز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش در روز پنجشنبه به چهار ميليون و ۹۷۵ هزار تومان رسيد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار با ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش هفتگي به يک ميليون و ۱۴۸ هزار تومان تغيير قيمت داشت.

وي با بيان اينکه حباب سکه به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است، گفت: حباب سکه در حال حاضر ۴۸۰ هزار تومان است و قسمتي از اين کاهش حباب مربوط به کاهش تقاضا و داد و ستدهاست که اتفاق افتاده است.

کشتي آراي گفت: هفته اي که گذشت، هفته کاهشي قيمت طلا، سکه و ارز بود و بازار طلا هم از رکودي برخوردار بوده که رکود کم سابقه‌اي است و معاملات را به حداقل خود رسانده است.

وي با بيان اينکه هفته آينده با توجه به اتفاقات پيش روي، پيش بيني مي شود که قيمت‌ها در اين سطح باشد، گفت: احتمالا تغيير چنداني در بازار نخواهيم داشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of