خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید برق در خوزستان کم‌تر می‌شود

کمیته کنترل پیک بار ۱۴۰۰ خوزستان، با هدف تلاش جهت کاهش اعمال خاموشی به شهروندان، تشکیل جلسه داد.

به گزارش اهواز نوین به نقل از صدا و سیما مرکز خوزستان ، رئیس کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰ خوزستان در جلسه این کمیته گفت: با وجود افزایش بیش از ۱۰ درجه‌ای دمای هوا نسبت به دوره مشابه سال گذشته و نبود توازن در تولید و مصرف، تلاش داریم خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید را با مدیریت پیک بار برای بخش خانگی به حداقل برسانیم.خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید برق در خوزستان کم‌تر می‌شود

محمود دشت بزرگ با اشاره به کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برقابی اظهار داشت: کاهش آب ذخیره پشت سد‌ها، باعث کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی در خوزستان شده و همین امر، بر میزان تولید برق استان وکشور تاثیر منفی گذاشت، ولی با این وجود در تلاش هستیم به منظور رفاه حال مشترکان در بخش خانگی، خاموشی با برنامه را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان، با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های حرارتی استان ادامه داد: تعدادی از نیروگاه‌های حرارتی در شهر رامین و زرگان شهرستان اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد ماه به مجموعه تولید برق اضافه شوند تا کمبود برق را در سطح شبکه نداشته باشیم.

به گفته دشت بزرگ، خوشبختانه عملیات نگهداری وتعمیرات شبکه برق منطقه خوزستان شامل شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع به صورت کامل انجام شده و آمادگی کامل برای تولید نیاز‌های مصرف در شبکه برق را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: نیرو‌های شرکت توزیع برق اهواز و استان نیز در مرکز دیسپاچینگ و مرکز بهره برداری شبکه خوزستان به صورت شبانه روزی حضور دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاه‌ترین زمان، رسیدگی لازم را انجام می‌دهند.

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه پیک مصرف در خوزستان از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ساعت ۲۱ تا ۲۳ است ادامه داد: در فصل تابستان که فصل پرباری شبکه است بیش از ۸۰ درصد مصرف برق را لوازم سرمایشی و خانگی به خود تخصیص می‌دهند، امیدواریم یک درک مشترک بین مردم و صنعت برق به وجود بیاید و مردم شعار «لامپ اضافه خاموش» را به «کولر اضافه خاموش» تبدیل کنند تا به وضعیت برق پایدار برسیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان، با درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف برق به ویژه بار سرمایشی، افزود: از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی خوزستان، حدود ۶ هزار مگاوات آن توسط کولر‌ها مصرف می‌شود که لازم است مشترکان در تنظیم دمای کولر و خاموش کردن کولر‌های اضافی برای جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

دشت بزرگ پیش‌بینی کرد: با کاهش ساعات اداری در استان، بار برق ادارات ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند، البته شرکت‌های توزیع برق در اهواز و استان مصرف برق ادارات را رصد می‌کنند و نیز بخشنامه‌هایی به تمامی ادارات ابلاغ شده تا مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

وی افزود: مصوب شده است تا ادارات بد مصرف و پرمصرف در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغ شده قطع انشعاب شوند.
بیشتر بخوانید : زندگی در سایه داغ بهار/ نیروگاه رامین در تولید برق کوتاهی نمی‌کند
گفتنی ست؛ خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان، روستایی هستند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of