مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد

احتمال ریزش مجدد ملخ‌ها در خوزستان تا اوایل تیرماه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون در ٩ هزار و ٨٩٧ هکتار با ملخ بالغ و پوره مبارزه صورت گرفته است که از این میزان، ۲ هزار و ٢۶۵ هکتار، مختص به مبارزه با پوره‌ها بوده است.

به گزارش اهواز نوین ‎محسن حسنی در خصوص آخرین وضعیت ریزش ملخ‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه ریزش جدیدی از ملخ‌ها در استان خوزستان وجود نداشته است اما از دوم خردادماه در شهرستان‌های بهبهان و هندیجان درگیر مبارزه با پوره‌های ملخ هستیم.

‎وی افزود: پوره‌های ملخ، حاصل ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از تخم‌ریزی‌های ملخ هستند؛ ملخ‌ها در فاز مهاجر دارای پنج رده سنی هستند و در پایان سن پنجم، پوره بالغ می‌شود و قادر به پرواز کردن است.

‎مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پوره‌های ملخ از سن دوم به بعد که بین پنج تا شش روز بعد از سن اول به وجود می‌آید، شروع به تغذیه می‌کند و مانند ملخ بالغ، بسیار خطرناک است.

‎حسنی تصریح کرد: پوره‌های ملخ بعد از سن پنجم خود که بالغ می‌شوند، توانایی تخم‌ریزی و ادامه نسل دارند.

‎وی با اشاره به سطح مبارزه با پوره‌های ملخ در استان خوزستان افزود: تاکنون در ٩ هزار و ٨٩٧ هکتار با ملخ بالغ و پوره مبارزه صورت گرفته است که از این میزان، ۲ هزار و ٢۶۵ هکتار، مختص به مبارزه با پوره‌ها بوده است.

‎مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مبارزه، با انواع روش‌های سم‌پاشی مانند توربو لاینر، پهپاد و ULVپاش‌های پشت وانتی در شهرستان‌های بهبهان و هندیجان در حال انجام است. این مرحله تقریبا رو به پایان است و در حال لکه‌گیری هستیم.

‎حسنی با اشاره به میزان سطح دیدبانی و ردیابی ملخ‌ها در خوزستان بیان کرد: در جاهایی که گروه‌های ردیابی، پوره مشاهده کنند منجر به مبارزه خواهد شد. تاکنون در ۳ میلیون و ١١ هزار و ٧۵٨ هکتار، ردیابی و دیدبانی ملخ‌ها انجام شده است.

وی در خصوص پیش‌بینی ریزش مجدد ملخ‌ها در خوزستان گفت: تا اوایل تیرماه سال جاری، ممکن است در خطر ریزش ملخ‌ها قرار داشته باشیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of