مدیرکل انتقال خون استان خبر داد

نیاز خوزستان به همه گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نیاز به همه گروه‌های خونی، گفت: انتظار می‌رود افراد اهداکننده مستمر خون و افراد بالای ۱۸ سال و دارای شرایط، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا ذخایر خونی در وضعیت پایدار قرار بگیرد.

به گزارش اهواز نوین، علی فیضی، با اشاره به نیاز بالای خوزستان به خون، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خوزستان زیاد نیست و به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

وی افزود: بیماران تصادفی استان‌های همجوار نیز به بیمارستان‌های خوزستان اعزام می‌شوند و استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهیم. از طرفی ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در خوزستان وجود دارد و روزانه ۱۳۸ واحد خون به این بیماران اختصاص می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: توزیع ۵۰۰ واحد خونی بین مراکز درمانی و نیازمندان خون در یک روز، نشان از نیاز بالای خوزستان به خون دارد.

فیضی با اشاره به دلایل کاهش اهدای خون، گفت: با توجه به شرایط کرونا و ابتلای برخی افراد به کرونا، میزان اهدای خون کاهش یافته است. انتظار می‌رود افراد اهداکننده مستمر خون و افراد بالای ۱۸ سال و دارای شرایط، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا ذخایر خونی در وضعیت پایدار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه زنان بیشترین مصرف‌کننده خون هستند اما مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون بسیار ضعیف است و تنها ۳ درصد اهداکنندگان خون در خوزستان، زنان هستند. امیدواریم امسال میزان مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون حداقل به ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of