مدیر سازمان آرامستان شهرداری آبادان مطرح کرد

علت قیمت بالای “قبر” برای دفن درگذشتگان کرونایی آبادان

 در شرایطی که شهرداری آبادان تا مدتی پبش اجازه دفن درگذشتگان مبتلا به کرونا را در آرامستان این شهر نمی‌داد و پیکر درگذشته در آرامستانی خارج از شهر دفن می‌شد، اکنون بعد از صدور مجوز دفن این بیماران در آرامستان شهر، بنا به گفته برخی شهروندان، هر قبر برای دفن درگذشتگان کرونایی ۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به قیمت معمول این منطقه، بسیار بیشتر است.

احسان واشنگ یک شهروند آبادانی، در این خصوص اظهار کرد: چند روز پیش پدرم فوت شد و برای خرید قبر به آرامستان بهشت رضا(ع) آبادان مراجعه کردیم. در گواهی فوت علت مرگ سکته قلبی عنوان شده اما در خطای پایین‌تر علت مرگ را کرونا عنوان کرده بودند بنابراین اقدامات برای متوفی کرونا انجام شد.

وی افزود: بابت یک قبر برای جسد یک فرد مبتلا به کرونا ۱۸ میلیون تومان از ما دریافت کردند. البته روز اولی که برای خرید قبر به آرامستان مراجعه کردم قیمت قبر را ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان عنوان کردند.

این شهروند آبادانی با گلایه‌مندی از وضعیت عدم هماهنگی در انجام غسل متوفیان، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا در آبادان، خانواده شخصی که بر اثر کرونا فوت شده موظف هستند با تعهد کتبی در فرمانداری آبادان، جسد متوفی را ساعت ۴ الی ۶ صبح از سردخانه بیمارستان تحویل بگیرند و نهایتا تا ساعت ۷:۳۰ صبح بدون شلوغی و ازدحام و تجمع، مراسم خاکسپاری به پایان برسد اما با در بسته آرامستان مواجه شدیم.

واشنگ بیان کرد: همچنین برای غسل اجساد آقایان تنها یک نفر در غسالخانه فعالیت می‌کرد و تا ساعت ۱۰ معطل بودیم. برای جابه‌جایی و کفن جسد، خانواده متوفی باید با حضور در غسالخانه به آن شخص کمک می‌کردند.

کاظم کعبی، مدیر سازمان آرامستان شهرداری آبادان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علت قیمت بالای فروش قبر برای دفن اجساد متوفیان بر اثر کرونا، اظهار کرد: اخذ این مبلغ بابت قبر، هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و قیمت این قطعه آرامستان بالا است. تنها در این قطعه شرایط برای دفن اجساد کرونایی مهیا است و متاسفانه قیمت قبرهای این قطعه بالا است.

وی افزود: به مدت شش تا هفت ماه اجازه ندادیم که جسد مبتلایان به کرونا در این آرامستان دفن شود و همه اموات در آرامستان خضر که خارج از شهر است، دفن شدند اما بسیاری از خانواده‌ها اصرار داشتند، اموات‌شان در این آرامستان دفن شوند، در نتیجه با اخذ رضایت‌نامه از خانواده، قبر به متقاضیان فروخته می‌شود ولی مردم می‌توانند همچنان اجساد متوفیان بر اثر کرونا را در قبرستان خضر دفن کنند.

مدیر سازمان آرامستان شهرداری آبادان بیان کرد: تاکنون تنها شاید دو سه نفر همان قیمت ۱۸ میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند و مابقی افراد با دستور شهردار، دفتر امام جمعه، شورای شهر یا فرمانداری، قبر را زیر قیمت خریداری کرده‌اند.

وی افزود: با شهرداری مکاتبه کردیم تا شورای شهر نرخی برای قبرهای این قطعه تعیین کند و امیدواریم قیمت این قبرها کاهش یابد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of