محموله جدید واکسن کرونا در راه خوزستان

مرحله سوم واکسیناسیون کرونا در خوزستان پس از واکسینه گروه‌های سالمند آغاز می‌شود.

به گزارش  اهواز نوین ، فرمانده قرارگاه مقابله با بیمای کرونا در خوزستان در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: پس از مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان، مرحله دوم آن که شامل واکسینه سالمندان می‌باشد در حال انجام است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: در تلاش هستیم واکسیناسیون سالمندان تا خرداد ماه به پایان برسد که پس از پایان این مرحله، مرحله سوم واکسیانسیون که شامل گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۹ ساله می‌باشد ، شروع می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این گروه سنی با اولویت  افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماران دیابتی و فشار خون بالا انجام می شود.

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان بیان کرد : محموله جدید واکسن کرونا که وارد کشور شده است و احتمالا تا چند روز آینده محموله جدید واکسن نیز وارد استان خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این برنامه گفت: انجام واکسیناسیون عاملی برای  جلوگیری از شدت بیماری و مرگ و میر  ناشی از آن است  و باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی افزود: افرادی که نمی‌توانند به مراکز بهداشتی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند همکاران ما به نزد آن‌ها می‌ رونند  و واکسن را تزریق می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که مبتلا به بیماران کرونایی هستند پس از سه تا چهار ماه بعد از درمان میتواند واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در طرح واکسیناسیون کرونا از چهار واکسن اسپوتنیگ، بهارات، آسترازنکا و سینو فارم استفاده  شده است.

دکتر امرالله مردانی افزود:شهروندان به ویژه سالمندان نگران عوارض واکسن‌های کرونا نباشند.

 

وی ادامه داد: دوز دوم واکسن‌های اسپوتنیگ،  بهارات و سینو فارم پس از سه تا چهار هفته و واکسن آسترازنکا پس از ۱۲ هفته تزریق می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of