برخورد قانونی با کشاورزانی که کاه و کلش بسوزانند

دادستان گتوند: با کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت کنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش اهواز نوین،‌ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گتوند گفت: کشاورزانی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت در اراضی پس از برداشت محصول می‌کنند با برخورد جدی و بدون اغماض قانون مواجه می‌شوند.

عبدالرضا نوری کوله مرز با بیان اینکه آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی پس از برداشت محصول، روشی مرسوم، ولی اشتباه است، افزود: متأسفانه این روش بین کشاورزان مرسوم و هر ساله پس از برداشت محصول، خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست، اراضی زراعی و اموال عمومی و خصوصی می‌زند.

وی به افزایش ورودی پرونده‌های کیفری و حقوقی به دادگستری در این مقطع زمانی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این اقدام از ناحیه هر فردی اعم از کشاورز یا غیر آن صورت می‌گیرد، بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک دارای مجازات جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گتوند افزود: همچنین قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ (کتاب تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) به این موضوع اشاره کرده است که اگر چه در صورت به اموال عمومی یا خصوصی خسارت وارد شود، عامل آتش سوزی محکوم به جبران خسارت مذکور خواهد شد.

نوری کوله مرز گفت: مصوب شده است در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی به سرعت به دادستانی گزارش شود تا با تشکیل پرونده قضایی با عامل یا عوامل آتش سوزی برابر قوانین مذکور برخورد شود.

وی تاکید کرد: چنانچه شهروندان از وقوع چنین آتش سوزی‌هایی مطلع شدند، سریع با پلیس ۱۱۰ نیروی انتظامی یا با ادارات مذکور تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از سطح اراضی آبی و دیم شهرستان گتوند حدود ۴۶۰ هزار تن است.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of