استاندارخوزستان:بانک‌ها به تعهد خودعمل نکنند از آنها شکایت می‌کنیم

استاندار خوزستان گفت: اگر بانک‌ها به تعهداتشان در زمینه پرداخت تسهیلات به اصناف متضرر از کرونا عمل نکنند علیه آنها به دادستانی شکایت می‌کنیم.

به گزارش اهواز نوین قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیلات کرونا خوزستان در محل استانداری، بیان کرد:اکنون ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در اختیار بانک‌ها بوده تا به اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شود اما متاسفانه بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌ها پذیرفتنی نیست افزود: برای من خجالت آور است که از نظر پرداخت تسهیلات در کشور جزو استان های آخر باشیم در حالی که تلاش زیادی برای گرفتن تسهیلات انجام دادیم.

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه در حوزه تسهیلات ارزان قیمت روستایی رتبه ۲۵ کشور و در بحث تسهیلات کرونایی در رتبه‌های آخر هستیم لذا صحیح نیست که ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از مرحله نخست پرداخت تسهیلات کرونایی همچنان در حساب بانک ها باقی مانده باشد.

وی با بیان اینکه شاغلان واحدهای صنفی که بیمه نیستند، می توانند تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی دریافت کنند افزود: متاسفانه تاکنون فهرست افراد شاغل در اصناف در سامانه تعیین شده، ثبت نشده است و به نظرم سازمان صمت استان در این زمینه به خوبی عمل نکرده است.

سلیمانی دشتکی گفت: با هماهنگی که با مرکز انجام دادیم قرار شد مشکلات سامانه برای اصناف خوزستان برطرف شود تا کارفرمایان مشخصات خود و افراد زیرنظر خود را وارد کنند و برای اینکه زمان را از دست ندهیم هر چه سریعتر این کار باید توسط سازمان صمت استان انجام شود.

وی افزود: اگر از طریق سامانه موفق به انجام این کار نشدیم سازمان صمت موظف است که فهرست متصدیان اصناف را به همراه کد ملی به اداره کل کار ارایه دهد.

گفتنی است تاکنون ۲ هزار و ۴۱۸ فقره پرونده به مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال در خوزستان ثبت شده که ۱۷۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of