واکسیناسیون ۴۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در شرق اهواز

۴۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در منطقه شرق اهواز دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند که به ترتیب واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش اهواز نوین ، رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه ۴۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در منطقه شرق اهواز دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند گفت : از این تعداد حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر، سالمند بالای ۸۰ سال هستند که واکسیناسیون آن‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت به پایان برسد.

امراله مردانی افزود: حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال در منطقه شرق اهواز دارای پرونده سلامت هستند و احتمال می‌دهیم بین ۶ تا هفت هزار نفر در سامانه بهداشت، پرونده سلامت نداشته باشند که در زمان مقرر به آن‌ها اطلاع می‌دهیم تا نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال است، زیرا خیلی از آن‌ها توانایی حضو در مراکز بهداشتی را ندارند ادامه داد: از طرفی نمی‌توانیم کار واکسیناسیون را با مراجعه به منزل آن‌ها انجام دهیم، زیرا واکسن اگر بیش از ۲ ساعت در فضای باز باشد کارایی خود را از دست می‌دهد.

مردانی با بیان اینکه مردم تصور نکنند با دریافت واکسن همه چیز تمام شده بلکه باید دستورالعملهای بهداشتی را همچنان رعایت کنند ادامه داد:ما به همراهی مردم در زمینه واکسیناسیون نیاز داریم و انتظار داریم تا زمانی که با آن‌ها تماس گرفته نشود به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.
وی گفت: تجمع در مراکز بهداشتی قدرت انتشار بیماری را بیشتر می‌کند و این برای افراد سالمند می‌تواند خطرناک است.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of