‌سایه امنِ طرح شهید سلیمانی بر سر بیماران کرونایی / سپاه خوزستان به رکورد ۲۵ هزار تست در روز دست یافت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خوزستان ‌گفت: سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی به رکورد ۲۵ هزار تست در روز دست یافت که در سطح کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش اهواز نوین  ، سرهنگ عبدالرضا حاجتی با حضور دفتر استانی در خوزستان با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی در خوزستان اظهار داشت: در ابتدای اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی بین ۲ تا ۴ هزار نفر نیروی بسیجی در این طرح مشارکت داشتند که با افزایش شدت انتشار و شیوع ویروس، این عدد به ۱۴ هزار نفر رسید.

وی افزود: سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی به رکورد ۲۵ هزار تست در روز دست یافت که در سطح کشور یک رکورد محسوب می‌شود و این افتخار با کمک و جان بر کفی نیروهای بسیج و سپاه و کمک دیگر دستگاه‌ها به دست آمد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یک برنامه کنترل ۴ ماهه است، گفت: کنترل اپیدمی کوید ۱۹ در این ماموریت ما به دنبال کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها هستیم به این صورت که بیماران از ابتدا ابتلا شناسایی و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

سرهنگ حاجتی گفت: در مرحله اول که آبان ماه ۹۹ بود بین ۲ تا ۴ هزار نیرو بسیج را برای اجرای طرح شهید سلیمانی به کار گرفتیم ولی در مرحله تشدید که اسفندماه ۹۹ بود بین ۱۰ تا ۱۴ هزار نیرو را بسیجی را به کار گرفتیم و وارد مرحله اجرای محله محور شدیم.

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور ما از پتانسیل حوزه‌های و پایگاه‌های بسیج استفاده کردیم و به این صورت ما قرارگاه‌ کنترل بیماری کرونا را به درون محلات وارد کردیم به صورتی که هر پایگاه بسیج با داشتن حداقل ۶ نفر به بیماریابی و شناسایی افراد بیمار داخل محله اقدام می‌کنند.

معاون سپاه خوزستان افزود: در ورود سپاه و بسیج به بحث کرونا برخی تردید داشتند چرا که یک کار تخصصی بود، لذا ما خود را به جامعه بسیج پزشکان و علوم پزشکی متصل کردیم و مانند سرباز در اختیار کادر سلامت و ستاد کرونای استان قرار گرفتیم.

به گزارش خبرنگار تسنیم از اهواز؛ سرهنگ حاجتی در این مراسم علاوه بر تقدیر از فعالیت‌های منصفانه و اخلاق مدارانه خبرگزاری تسنیم ؛ با اهدای یادگاری رهبری معظم انقلاب به مجید منادی مدیر مسئول تسنیم خوزستان، از زحمات خبرنگاران و مسئولین این خبرگزاری تقدیر و تشکر کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of