رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی مناسب در خوزستان

میزان رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم در اماکن عمومی بسیار ناامیدکننده و ادامه این وضعیت نگران کننده خواهد بود.

به گزارش اهواز نوین ، رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی ابتلا در خوزستان، گفت: حدود ۴۸ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها و دورهمی‌های خانوادگی رخ می‌دهد که در این زمینه باید آموزش بهداشت، فعال کردن سفیران سلامت و اجرای پویش هر خانه یک پایگاه سلامت انجام شود.

علوی افزود: تردد‌های مکرر درون شهری حدود ۲۰ درصد علت موارد ابتلا را تشکیل می‌دهند که باید میزان رعایت پروتکل‌ها، اعمال محدودیت در فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، کاهش تعداد مسافران در تاکسی‌ها، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و انجام تست به صورت هفتگی برای رانندگان تاکسی، انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۰ درصد موارد ابتلا نیز به دلیل حضور در مراسم عزاداری یا عروسی است که باید از برگزاری این مراسم‌ها ممانعت شود؛ در این زمینه باید بزرگان و شیوخ را اقناع کرد تا مراسم برگزار نکنند و با متخلفان نیز برخورد شود.

علوی بیان کرد: اماکن عمومی، مراکز خرید، بانک‌ها و ادارات نیز ۱۱ درصد موارد ابتلا را تشکیل می‌دهند که باید در این زمینه، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اخطار و معرفی به مراجع قضایی، پلمب و جریمه انجام شود.

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۸۱.۴ درصد است که نسبت به هفته قبل، کمی بهتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: لالی و باوی با ۶۳ درصد، باغملک با ۶۴ درصد، رامشیر ۵۶ درصد، آبادان با ۶۱ درصد، شادگان با ۴۶ درصد، هفتکل با ۵۶ درصد و خرمشهر با ۶۲ درصد، کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند.

علوی تصریح کرد: این اعداد بسیار ناامیدکننده هستند و ادامه این وضعیت ما را نگران می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری تجمعات بزرگ در برخی شهرها، گفت: در هفته گذشته در ایذه ۳۸ مورد تجمع بزرگ، در شادگان ۱۵ مورد، در لالی ۱۴ مورد، در اندیمشک ۹ مورد، در اندیکا هشت مورد و در دهدز، باغملک، دزفول و شوشتر هر کدام شش مورد تجمع بزرگ برگزار شده است. در دزفول از برگزاری ۱۶ تجمع، در شوش هشت مورد، در مسجدسلیمان شش مورد و در ایذه از پنج مورد تجمع جلوگیری شده است.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of