تسهیلات ویژه حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

صاحبان مشاغل استان خوزستان به ازای هر نفر مشغول به کار ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش اهواز نوین ، دبیر اتاق بازرگانی اهواز گفت: همه مشاغل و کسب و کار‌های غیر دولتی خوزستان که جزو گروه‌های دو، سه و چهار هستند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی ستاد ملی مدیریت کرونا می‌شوند.
وی گفت:صاحبان کسب و کار‌ها در استان خوزستان برابر دستورالعمل صادره از سوی ستاد ملی کرونا می‌بایست برای بهره‌مندی از این نوع تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه امسال در سامانه کارا اقدام به ثبت نام کنند.
نجفیان گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر نفر شاغل است که البته با درخواست متقاضی تاسقف ۱۶۰ میلیون ریال قابل افزایش است.
او در ادامه گفت: تسهیلات به صاحبان کسب و کار‌ها تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال نیازی به ضامن ندارد و بانک‌های عامل باید در قبال دریافت سفته یا چک از متقاضی اقدام به پرداخت تسهیلات کنند. از مبلغ ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال متقاضی علاوه برارایه سفته یاچک باید یک نفر ضامن نیز به بانک معرفی کند و از مبلغ ۴۸۰ میلیون تا ۱۶۰۰ میلیون ریال سفته فرد متقاضی یاچک به تشخیص بانک به همراه دونفرضامن و از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه سه نفر ضامن برای دریافت تسهیلات الزامی است. برای مبالغ ۲۰۰۰ میلیون ریال به بالا نیز ارایه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارایه وثایق متعارف مورد نیاز است.
نجفیان با بیان اینکه این تسهیلات ویژه استان خوزستان در نظر گرفته شده است گفت: یکی از موضوعات مهم این طرح این است که افراد شاغل فاقد بیمه هم می‌توانند جز سهمیه متقاضی جهت دریافت وام باشند. هم چنین کسانی که در مراحل قبلی مبالغ کمتر از ۱۶۰ میلیون ریال؛ تسهیلات حمایتی ویژه کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا دریافت کرده ا ند نیز می‌توانند در این مرحله ما به التفاوت آن را دریافت کنند.

وی درباره سود این تسهیلات نیز گفت: برای این تسهیلات نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۲۴ ماه به همراه سه ماه دوره تنفس است.
نجفیان بیان کرد: دستورالعمل اجرایی این تسهیلات به تمام اتحادیه‌ها و نهاد‌های مربوطه ارسال شده است و مشمولین این تسهیلات می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا به آدرس https://corona-kara.mcls.gov.ir به صورت غیرحضوری درخواست خودرا ثبت کرده و پس از طی مراحل قانونی تسهیلات خود را دریافت کنند.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of