معضل تیراندازی در مراسم عروسی و عزا؛ گلوله سرگردان نوجوان اهوازی را راهی بیمارستان کرد

در مراسم عروسی در اهواز تیر سرگردان به پسر نوجوانی اصابت و وی را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش اهواز نوین، رسم تیراندازی هوایی در مراسم در استان خوزستان قصه تازه‌ای نیست بلکه سال‌های سال است که این رسم نسل به نسل تداوم داشته و به جوان امروز رسیده است.

نسلی که از اسلحه برای غرور و قدرت نمایی و حماسه‌سازی یاد می‌کند بدون آن که به عواقب خطرناک تیراندازی فکری کرده باشد. تیراندازی در مجالس عروسی و عزا در استان خوزستان رسمی رایجی است که بیشتر در بین عشایر به چشم می‌خورد.

این رسم که به یک درد  و معضل فرهنگی تبدیل شده است با گذشت زمان با تغییر شکل از سنتی به مدرنیته یا فضای مجازی و تبلیغاتی کشیده شده است. این رسم که همواره خطراتی به همراه داشته و سبب قتل‌های غیرعمد شده و معضلاتی چون پرداخت فصد و خون بها را رقم زده است.

تیراندازی در مجالس عزا و عروسی از رسوم ناپسند اجتماعی است و جز تلفات و تبدیل عروسی به عزا هیچ فایده دیگری ندارد. در آخرین مورد  در مراسم عروسی در اهواز تیری سرگردن به سر یک نوجوان اصابت و نوجوان اهوازی را راهی بیمارستان کرد.

در این مراسم تیر سرگردان به نخاع گردنی یک پسر نوجوان در مراسم عروسی اصابت و راهی بیمارستان کرد. هر سال تعدادی از این موارد را در خوزستان شاهد هستیم که نیاز است با فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت سران طوایف و قبایل پایانی به این رسوم غلط داده شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of