استاندار: مرغداران خوزستان به میزان تحویل مرغ نهاده دریافت می کنند

 استاندار خوزستان گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان از این پس مرغداران به میزانی که مرغ به کشتارگاه ها عرضه می کنند نهاده و سایر خدماتی دولتی از جمله دارو دریافت خواهند کرد.

به گزارش اهوازنوین قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای کنترل قیمت مرغ در استان تمامی دستگاه های ناظر در استان باید بر نحوه عرضه و توزیع مرغ و قیمت گذاری این کالا با شدت بیشتری نظارت کنند.

وی گفت: همچنین اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان و بازرسی اتحادیه های مرغ  و بازرسی صمت باید بر میزان تحویل نهاده به مرغداری های استان بر اساس میزان عرضه مرغ نظارت داشته باشند.

استانداری خوزستان بیان کرد: تا جای امکان مشکلات در سطح بازار استان توسط دستگاه های مربوطه برطرف شوند و در صورتی که دستگاهی کوتاهی کرد و یا صنف مورد نظر حاضر به همکاری نشد به دستگاه قضایی معرفی می شود.

خروج مرغ از خوزستان ممنوع است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازاراستان خروج مرغ از استان ممنوع است ادامه داد: این تصمیم با توجه به اینکه مازاد تولید مرغ در استان وجود ندارد و متوسط قیمت مرغ در خوزستان بیش از متوسط قیمت کشوری است گرفته شده است .

سلیمانی دشتکی ادامه داد: از سپاه و بسیج تقاضا داریم نظارت جدی را بر خروجیهای استان داشته باشند تا مرغ از استان خارج نشود، فقط امکان ورود مرغ به استان وجود دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: جوجه ریزی در استان نباید فقط به اندازه مصرف استان باشد بلکه باید چند درصد بیشتر از مصرف مرغ در خوزستان تولید شود تا با مشکل تامین و افزایش قیمت این کالا مواجه نباشیم.

تشکیل کمیته برای قیمت گذاری میوه عید در خوزستان

استاندار خوزستان بر تشکیل کمیته ای برای تصمیم گیری درخصوص قیمت میوه عید در استان تاکید کرد و اظهار داشت:در نهایت بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان قیمت هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازار درب سردخانه ۱۱۰هزار ریال و مصرف کننده ۱۲۰ هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز درب سردخانه ۸۰ هزار ریال و مصرف کننده ۹۰هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم سیب زرد درب سردخانه ۹۰ هزار ریال و مصرف کننده ۱۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان درادامه این نشست با اشاره به میزان ذخایر برنج و گندم در استان بیان کرد: میزان ذخیره ملی گندم در خوزستان ۱۹۷هزار تن و ذخیره استانی ۷۰ هزار تن است، تا ۱۵ فروردین ماه گندم مورد نیاز کارخانه ها به فروش رفته است و ذخیره استان تا اردیبهشت ماه تامین است.

امید جهان نژادیان بیان کرد: ذخیره ملی برنج در خوزستان ۴۰هزار تن و ذخیره استانی این کالا چهارهزار تن است و دیروز نیز درخواست تامین سه هزار تن دیگر برنج را از کشور برای استان داشتیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of