فرمانده سپاه خوزستان: نویسندگان ایثار شهدا را به رشته تحریر درآوردند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: شهدا از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی گذشتند لذا انتظار می‌رود نویسندگان نیز تمام تلاش خود را برای نوشتن سیره شهدا به کار گیرند.

به گزارش اهواز نوین سردار پاسدار شاهوارپور روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب ناجی در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول، چاپ کتاب و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس را از ضروری دانست و افزود: آثار فاخر و ارزشمند دفاع مقدس فاصله نسل‌ها را کم می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا اظهارداشت: شهید مدافع حرم سید مجتبی ابوالقاسمی جلوه‌ای از تداوم راه شهدا بود و نشان داد فرهنگ شهادت همچنان در جامعه در حال انتشار است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه انقلاب و جمهوری اسلامی باید استمرار داشته باشد، افزود: امنیت، آسایش و هستی ما مدیون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های نسل گذشته‌ای است که دیگر بین ما نیستند.

وی نخبگان، بزرگان و افراد محوری را در تغییر سرنوشت جامعه موثر دانست و ادامه داد: سرنوشت مردم با حضور در صحنه تغییر می‌کند.

سردار سرتیپ پاسدار شاهوارپور با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی گفت: وقتی صدام به ایران حمله کرد مردم برگ برنده‌ای چون عاشورا داشتند و به این واقعه اقتدا کردند.

وی با بیان اینکه زندگی هر کدام از شهدا سرشار از نکات اخلاقی است، دفاع مقدس را مانند تابلوی مینیاتوری توصیف کرد که هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شویم زیباتر می‌شود.

شهید ناجی جنگیدن با سختی‌ها را بلد بود

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با قدردانی از همرزمان و خانواده شهید ناجی دزفولی بابت همکاری برای چاپ کتاب ناجی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول، ناحیه مقاومت بسیج دزفول، امام جمعه دزفول و انتشارات سوره مهر برای چاپ این کتاب همکاری بسیار خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه شهید ناجی یک زندگی چند وجهی داشت، افزود: شهید ناجی از کودکی کار می‌کرد و جنگیدن با سختی‌ها را بلد بود؛ او همچنین به ائمه توسل داشت و مداحی توانمند بود.

سردار سرتیپ پاسدار شاهوارپور انتخاب مسیر مبارزه و آشنایی با نهضت حضرت امام(ره) را از ویژگی‌های شهید ناجی دانست و اظهارداشت: این شهید، سپاه را بهترین محل برای انجام بهترین خدمت به جامعه شناخت و در قسمت گزینش مشغول کار شد.

شهدا به عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان میهن اسلامی با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط آثار و خاطرات دفاع مقدس گفت: شهیدان باید به عنوات الگو برای جوانان معرفی شوند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی یادو خاطره شهید ناجی را گرامی داشت و افزود: شهید ناجی در زمان حیات اثرگذاری زیادی بر اطرافیان داشت و سجایای اخلاقی او الگوی اطرافیان می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید ناجی شهدای زیادی را رهبری کرد، ادامه داد: این شهید والامقام همواره اطرافیان را به صبر و رعایت حق توصیه می‌کرد.

امام جمعه دزفول همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار کوسه چی که اخیرا دعوت حق را لبیک گفته است، گفت: شهید کوسه چی از افتخارات دزفول و ایران اسلامی بود چراکه تا آخرین نفس پای آرمان‌های نظام ماند و در این مسیر گام برداشت.

نویسنده کتاب ناجی نیز در این آیین با ارایه توضیحاتی درخصوص این کتاب اظهارداشت: کتاب ناجی به همت گروه روایتگران شهدای دزفول با انجام چهار هزار و ۵۰۰ دقیقه مصاحبه گردآوری شده است.

علی موجودی با بیان اینکه کتاب ناجی پنج بار کارشناسی شده و بعد از ۲ سال و نیم تلاش و پیگیری از انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، افزود: روایت ۷۰ راوی با یک زبان در این کتاب به صورت زنجیروار نوشته شده است.

وی ادامه داد: جریان‌های قبل از انقلاب در دزفول نظیر فعالیت مساجد، گروهک‌ها، نحوه شکل‌گیری سپاه و ذخیره سپاه در این کتاب به خوبی بیان شده‌اند.

قهرمانان دزفولی دفاع مقدس معرفی نشده‌اند

نویسنده کتاب ناجی بیان نقش مساجد در نیروسازی در این کتاب را یادآور شد و گفت: با توجه به ۲۲ سال فعالیت در حوزه دفاع مقدس به پنج مشکل نظیر ناشناس ماندن قهرمانان دزفولی دفاع مقدس، حجم بالای کار و نیروی کم برای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس دزفول، حضور نداشتن دزفول در کتاب‌های معروف دفاع مقدس، گره نخوردن نسل جنگ با نسل جدید و سکوت نخبگان در برابر تحریف‌ها مواجه شدم.

وی با بیان اینکه قطعه دست و پای شهیدآباد دزفول در کشور بی‌نظیر است، افزود: قهرمانی مانند سرشیری که هنوز هم در قید حیات است در دوران دفاع مقدس و در موشک باران دزفول نزدیک به ۲ هزار نفر را از زیر آوار بیرون آورده ولی شناخته شده نیست.

موجودی با اشاره به وسعت کار حوزه دفاع مقدس در دزفول گفت: این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است که اگر برای حماسه آفرینی‌های هر شهید فقط یک روز در نظر بگیریم حدود هفت سال و نیم زمان می‌برد.

وی با اشاره به معرفی خوب ظرفیت‌های دفاع مقدس استان همدان توسط حمید حسام افزود: برای تولید آثار فاخر و ارزشمند انتظار می‌رود نخبگان کشوری دزفول از ما حمایت کنند و نخبگان و تریبون داران شهرستان، در معرفی کتاب‌ها همکاری کنند.

نویسنده کتاب ناجی خواستار معرفی این کتاب از سوی رسانه‌ها شد و بیان کرد: متاسفانه دست نویسندگان و رسانه‌ها اغلب به افراد اثرگذار دفاع مقدس نمی‌رسد و در گمنامی از بین ما می‌روند.

 

ناجی با مستندات، تحریف دزفول در دیگر کتاب‌های دفاع مقدس را عیان می‌کند

موجودی با انتقاد از تحریف دزفول در کتاب‌های دفاع مقدس اظهارداشت: بسیاری از مستندات سپاه در کتاب ناجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا این تحریف‌ها کمرنگ شوند.

وی  با پیشنهاد ایجاد معاونت مقاومت و پایداری در فرمانداری دزفول گفت: ظرفیت‌های تمام ادارات و گروه‌های مردمی باید پای کار آیند اگرچه ستاد چهارم خرداد ایجاد شده ولی صرفا اجرای برخی برنامه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه کافی نیست.

سرهنگ پاسدار لیلی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی به ویژه شهیدان ابوالقاسمی و ناجی گفت: شهدا نقش پررنگی در جامعه داشتند و نوشتن کتاب در مورد آنها باعث ترویج فرهنگ شهادت می‌شود.

وی افزود: علی موجودی نویسنده کتاب ناجی با همت بالا و اراده قوی این کتاب ارزشمند را به رشته تحریر درآورده است.

کتاب ناجی(سیره زندگی شهید محمدحسین ناجی دزفولی) با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، امام جمعه و فرماندار دزفول و جمعی از مسوولان و خانواده شهید ناجی رونمایی شد.

این کتاب نوشته علی موجودی درباره زندگی و شهادت شهید محمدحسین ناجی دزفولی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«ناجی» روایت آغاز تا پرواز طلبه و پاسدار شهید محمدحسین ناجی دزفولی است که حاصل جست‏جو و تکاپوی گروه روایتگران شهدای شهرستان دزفول برای گردآوری و ثبت و ضبط خاطرات به ‏یاد‏مانده از شهید ناجی دزفولی است.

شهید ناجی دزفولی در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۳۷ در دزفول متولد شد و هفتم فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در سایت پنج به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

رونمایی از پوستر جشنواره ادبی سفیر عشق

محمد یاقدوس مسوول کانون بسیج هنرمندان دزفول نیز در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ادبی سفیر عشق به یاد شهید مدافع حرم دزفول سید مجتبی ابوالقاسمی گفت: سبک زندگی و سیره این شهید والامقام، مبارزه با استکبار جهانی و محور مقاومت از جمله موضوعات این جشنواره می‌باشند.

وی با اشاره به استفاده از همه هنرمندان دزفول برای این رویداد فرهنگی ملی افزود: فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر و آیین اختتامیه مردادماه برگزار می‌شود.

شهید سیدمجتبی ابوالقاسمی شاعر و محب اهل بیت(ع) در دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) در سوریه به فیض شهادت نائل شد.

پخش کلیپی از سخنان و وصیت نامه شهید ناجی و رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ادبی سفیر عشق به یاد شهید مدافع حرم مجتبی ابوالقاسمی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of