معاون درمان علوم پزشکی اهواز خبر داد

افزایش روزانه مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌های خوزستان

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه در یک هفته اخیر، آمار مراجعه‌کنندگان سرپایی کرونا به بیمارستان‌های خوزستان، روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

دکتر فرهاد سلطانی ، با اشاره به برگزاری دورهمی‌ها و مراسم عزا و عروسی، اظهار کرد: باید مواجهه فردی به حداقل برسد و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود تا انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی افزود: عامل اصلی انتقال ویروس در خوزستان، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها و مراسم چند هزار نفری بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این در حالی است که در پیک جدید بیماری، سرایت‌پذیری و سرعت انتقال ویروس بالا است.

وی افزود: متاسفانه در یک هفته اخیر، آمار مراجعه‌کنندگان سرپایی کرونا به بیمارستان‌های خوزستان، روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

سلطانی تصریح کرد: در این پیک بیماری، شاهد درگیری بیشتر جوانان نیز هستیم. مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها با سن ۲۰، ۲۵ تا ۳۰ سال زیاد هستند و برخی از این بیماران وارد فاز حاد بیماری شده‌اند و نیازمند بستری در ICU هستند.

وی گفت: ابتلای کودکان نیز افزایش یافته است هر چند کمتر وارد فاز حاد بیماری می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به لزوم کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم، بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها آلوده هستند و خطر درگیری وجود دارد، بیماران باید در صورت مشاهده علائم، به کلینیک‌های تخصصی کووید – ۱۹ مراجعه کنند.

وی گفت: در حال حاضر شاهد افزایش مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان‌ها هستیم این در حالی است که بیماران باید در صورت مشاهده علائم، به سرعت به کلینیک‌های تخصصی تنفسی مراجعه کنند.

سلطانی افزود: برخی بیماران با تاخیر و زمانی که وارد فاز التهابی بیماری شده‌اند، به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که این مساله درمان بیماران را سخت می‌کند.

برای پیوستن به پیج اینستاگرام اهواز نوین کلیلک کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of