کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: ذخایر خونی بیمارستان‌های استان به دلیل کم شدن مراجعه شهروندان، سردی هوا و نگرانی ناشی از پیامدهای ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است. عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز شدید و فوری داریم از مردم و اهداکنندگان […]

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: ذخایر خونی بیمارستان‌های استان به دلیل کم شدن مراجعه شهروندان، سردی هوا و نگرانی ناشی از پیامدهای ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است.

عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز شدید و فوری داریم از مردم و اهداکنندگان مستمرخون خواست برای اهدا خون خود به پایگاه‌های انتقال خون در کلانشهراهواز و دیگر شهرهای استان مراجعه کنند.
وی به زیاد بودن عمل‌های جراحی و نیاز مستمر بیماران تالاسمی به خون اشاره کرد و افزود: ذخایر خونی در خوزستان با کاهش شدید رو به رو است و تنها مشارکت مردم در اهدای خون می‌تواند کمبود شدید خون در بیمارستان‌ها را برطرف کند.
فقهی افزود: مرکز شماره یک انتقال خون در بلوار پاسداران جنب شهرداری منطقه هفت اهواز و مرکز شماره ۲ واقع در امانیه جنب بیمارستان رازی اهواز آماده خون گیری از اهداکنندگان خون هستند.
مدیرکل انتقال خون خوزستان به شهروندان اطمینان داد پایگاه‌های انتقال خون عاری از آلودگی به ویروس کرونا هستند و وضعیت بهداشتی و شیوه نامه‌های پیشگیری از کرونا در بالاترین سطح رعایت می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند
مدیرکل انتقال خون خوزستان از بهبودیافتگان کرونا خواست به شکرانه بهبودی این بیماری، پلاسمای خون اهدا کنند.
فقهی با بیان اینکه همه بهبودیافتگان از کرونا ۱.۵ ماه پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند افزود: بهترین روش درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا پلاسمایی است که از بهبودیافتگان از کرونا گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان با استفاده از پلاسمای اهدایی بهبود یافته‌اند.
مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: فرآیند پلاسماگیری با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود و هیچ خطری برای اهداکنندگان ندارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of