مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داداحتمال حمله جدید ملخ‌ها به خوزستان در دو هفته آینده

احتمال حمله جدید ملخ‌ها به خوزستان در دو هفته آینده

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه حمله بعدی ملخ‌ها در دو هفته آینده محتمل است، گفت: بسیج همگانی برای مبارزه با حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات آغاز شده است.

به گزارش اهواز نوین، محسن حسنی  در خصوص پیش‌بینی حمله مجدد ملخ‌ها به برخی مناطق از جمله مراتع و باغات استان خوزستان در هفته‌های آینده اظهار کرد: این پیش‌بینی جدید بر اساس نقشه‌های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) است و وقوع آن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

وی ادامه داد: پیک اولیه حمله ملخ‌ها به مراتع و باغات، دو ماه پیش اتفاق افتاد و حمله بعدی ملخ‌ها نیز در دو هفته آینده محتمل است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص پیش‌بینی میزان خسارت‌های محتمل در حمله ملخ‌ها افزود: خسارت به مراتع و نباتات بسته به جهت باد و تعداد گله‌های ملخ متغیر است و این قضیه قابل پیشگیری نیست.

حسنی گفت: شرکت‌های بیمه در خصوص جبران خسارات وارده ناشی از حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات، تعهدی ندارند و مبارزه با ملخ‌ها تنها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های مرتبط  است.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات مورد نیاز برای مقابله با حمله ملخ‌ها در استان خوزستان انجام شده است؛ ماشین‌های سم‌پاش و دیگر وسایل مبارزه با ملخ‌ها آماده هستند و بسیج همگانی برای مبارزه با حمله ملخ‌ها به مراتع و نباتات آغاز شده است.

برای پیوستن به پیج اینستاگرام اهواز نوین کلیلک کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of