صدور هشدار سطح نارنجی مدیریت بحران خوزستان

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در استان هشدار داد.

به گزارش اهوازنوین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: براساس هشدار نارنجی و آخرین پیش بینی  اداره کل هواشناسی استان میزان بارش  در شهرستان‌های دزفول، بهبهان، مسجدسلیمان، شوشتر، اندیمشک، گتوند، لالی، هندیجان و اندیکا طی امروز و فردا   بین ۵۰ تا۷۰ میلی متر پیش بینی شده است.

امید بن عباس افزود: بر همین اساس مجموع بارش‌ها در شهرستان‌های شوش، دشت‌آزادگان، بندر ماهشهر، رامهرمز، هویزه، ایذه، باغملک، امیدیه و آغاجاری ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر ،   در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، رامشیر و هفتکل ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر و در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر  پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به  فعالیت این سامانه بارشی  احتمال رگبار باران همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش دید افقی در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق ،  طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و  لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی  مدیریت بحران شهرستان‌ها خواسته شده است نسبت بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، بکارگیری تمهیدات لازم برای پیشگیری و کاهش خسارت احتمالی و صدور هشدار و اطلاع رسانی لازم به شهروندان را  اتخاذ کنند.

بن عباس گفت: همچنین از شهروندان درخواست می شود  از تردد، توقف و اسکان  در مجاورت  رودخانه‌ها،  مسیل ها، منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سیلاب، سقوط اجسام و درختان خودداری  و ضمن احتیاط در تردد جاده‌ای، از سفر‌های غیر ضروری اجتناب  و در هنگام تردد در محور‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of