پیشگیری از آسیب های فضای‌ مجازی به کودکان

با توجه به برگزاری آموزش‌های مجازی در شرایط کرونایی دسترسی دانش آموزان کودک و نوجوان به فضای مجازی افزایش یافته است.

به گزارش اهواز نوین ، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت : در شرایط فعلی کرونا و برگزاری کلاسهای آنلاین ، شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در فضای مجازی هستیم که این امر باعث افزایش آسیب‌های فضای مجازی به کودکان و نوجوانان می شود .
سرهنگ شاهین حسنوند افزود :استفاده نادرست از فضای مجازی آسیب‌هایی جسمی، فکری، اخلاقی و اجتماعی برای این رده سنی بر جای میگذارد .
وی گفت : استفاده بیش‌ ازحد از رایانه، تنــوع رنـگ و سرعت زیاد تعویض صفحـات، تأثیرات منفی روی مغــز و اعصاب کودکان می‌گذارند و ازاین‌رو برخی اختلالات جسمی را به آنها وارد می کند .
حسنوند افزود : تاثیر هدایت فکری اینترنتی نسبت به خانواده بر روی کودک بیشتر است که ممکن است در تفکر و شیوه نگرش او اختلال ایجاد کند .
وی بروز آسیب‌های اخلاقی در کودکان با تاثیر از فضای مجازی کنترل نشده را یکی از عوامل مخرب روابط اخلاقی در خانــواده ها عنوان کرد .
رییس پلیس فتا خوزستان خاطر نشان کرد ، کودکی که زیاد در فضای مجازی وقت می‌گذارند به‌ مرور زمان مرز بین خیـال و واقعـیت را گم می‌کند چنین کودکی از آسیب اجتماعی فضــای مجازی از جمله تمـایل به رفتار‌های پرخاشگرانه و بی‌اعتنایی نسبت به درد و رنج دیگران در امان نیست .
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of