معاون سازمان صمت خوزستان: قیمت مرغ باید براساس نرخ نهاده‌ها تعیین شود

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت مرغ باید بر اساس قیمت نهاده هایی که مرغداران دریافت می کنند تعیین شود.

به گزارش اهواز نوین عبدالرحمان ناصریان سه شنبه بیان کرد: اگر نهاده به قیمت ۱۰۰ هزار ریال به مرغداران عرضه شود ، هر کیلوگرم مرغ از سوی مرغدار باید ۱۴۴ هزار ریال فروخته شود و این قیمت نیز در تنظیم بازار کشور هم تایید شده است تا به صنعت مرغداری کمک شود و تولید کنندگان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی گفت: اما عرضه مرغ از سوی مرغداری ها با قیمتی بیش از این رقم قابل قبول نیست چرا که در کنار دریافت نهاده های دولتی، قیمت نهاده هایی که مرغداران به نرخ آزاد خریداری می کنند بین ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار ریال است و باید قیمت تمام شده مرغ کمتر از این میزان باشد.

ناصریان ادامه داد: متاسفانه در مواردی شاهد بودیم که مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۸۰ هزار ریال نیز توسط مرغدار به کشتارگاه ها به فروش می رسد این رقم بسیار بالاتر از قیمت مصوب است و همین موضوع باعث افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

وی گفت: از تولید کنندگان تقاضا داریم در کنار حمایت های دولت ، از قیمت های مصوب  و دستوراتی که ابلاغ می شود تبعیت کنند تا فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود.

سازمان صمت خوزستان تلاش کرده با توزیع گسترده مرغ منجمد در بازار ،  قیمت مرغ را در استان متعادل کند.

برای پیوستن به پیج اینستاگرام اهواز نوین کلیلک کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of