استفاده نکردن از ماسک دلیل افزایش آمار کرونا در شادگان است

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: استفاده نکردن از ماسک و اجماع و دورهمی خانوادگی از دلایل افزایش آمار بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان است.

به گزارش اهواز نوین، امید صبری‌پور روز پنجشنبه اظهارداشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب افزایش زنجیره انتقال ویروس کرونا و میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و در این شرایط همراهی و مشارکت مردم در مقابله با کرونا مهم و موثر است.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ در چند روز اخیر در شهرستان شادگان روند افزایشی به خود گرفته است و در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرد شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: با توجه به شرایط کرونایی و برای حفظ سلامت مردم جشن‌های ایام الله دهه مبارک فجر به صورت مجازی برگزار می شوند.

وی افزود: استفاده از ماسک به نسبت گذشته در این شهرستان کاهش یافته که این موضوع باعث می‌شود، شمار مبتلایان و حتی فوتی‌های کووید ۱۹ افزایش یابد.

صبری‌پور از همکاری بسیار خوب شهروندان، اصناف، تشکل‌های مردمی و مسئولان شهرستان در ماه‌های گذشته برای پیشگیری و درمان بیماران کرونایی در شادگان قدردانی کرد و افزود: مشارکت خوب مردم در ۲ ماه گذشته باعث بهبود وضعیت و تغییر رنگ کرونایی این شهرستان از نارنجی به زرد شد ولی متاسفانه در چند روز اخیر مردم در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی کوتاهی کردند.

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب در شادگان گشت‌های ویژه نیز به وسیله بسیج و ادارات مسوول برای کنترل فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان انجام خواهد شد.

رییس ستاد پیشگیری از کرونا در شادگان از دستگاه‌های مسوول همچون شهرداری ها، بسیج و هلال احمر خواست برای کنترل ویروس کرونا به صورت هفتگی فضاهای عمومی را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

وی به وظیفه رسانه‌ها برای اطلاع رسانی بیشتر، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در خصوص این ویروس و حساس بودن شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: نباید هدف، ایجاد ترس و ناامیدی در جامعه باشد بلکه باید واقعیت‌ها به مردم گفته شوند تا بیش از گذشته فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی رعایت شوند.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

برای پیوستن به پیج اینستاگرام اهواز نوین کلیلک کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of