۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فرش خوزستان ایجاد می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مهارت آموزی برای اشتغال گفت: ۲۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فرش در سطح استان ایجاد و در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش  اهواز نوین  عبدالنبی سواعدی روز یک شنبه در نشست شورای مهارت اندیمشک در فرمانداری افزود: یک تفاهم نامه با مرکز ملی فرش ایران در این راستا بسته شده و پیگیری لازم برای تحقق این مهم در حال انجام است.

وی بیان کرد:شهرستان های اندیمشک ، اندیکا و مسجد سلیمان در این حوزه از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردارند و باید در این حوزه تقویت شوند.

وی گفت: اولین مرکز رشد فنی و حرفه ای این شهرستان با همکاری پارک علم و فناوری با حضور معاون علم و فناوری رییس جمهوری فردا افتتاح می شود که این اولین مرکز در کشور است.

سواعدی اظهار داشت: این مرکز در واقع روش نوینی از مهارت آموزی مبتنی بر علم و دانش و نوآوری است و گام مهمی در سطح منطقه به شمار می رود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان سازماندهی و هدایت منابع موردنیاز برای توانمند سازی نیروی انسانی در سطح استان مهم و برای تحقق اهداف آن برنامه ریزی شده است.

وی گفت: شورای مهارت با این رویکرد در سطح شهرستانها تشکیل شده و مصوبات راهبری این شوراها هم در شورای برنامه ریزی استان مطرح و اعتبارات مورد نظر هم برای تحقق آنها لحاظ خواهد شد.

به گفته وی اجرای دقیق مصوبات شوراهای مهارت استان فرصتی ارزشمند برای تقویت بخش مهارت آموزی و آماده کردن نیروی کار ماهر در سطح استان است.

وی با تشریح شرایط اندیمشک گفت: حجم سرمایه گذاری در طرح های مختلف این شهرستان بسیار مطلوب است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود:در این راستا تامین نیروی ماهر ضرورت دارد و ما آمادگی داریم در زمینه آموزش نیروی ماهر از ظرفیت های فنی و حرفه ای استفاده کنیم.

سواعدی بیان کرد:برای احیای مشاغل بومی استان هم تلاش می شود و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد در کنار صنایع خواهند بود.

وی افزود: اندیمشک در زمینه مسابقات متعدد در حوزه های ورزشی و علمی و سایر بخش ها بسیار موفق بوده و در زمینه مسابقات ملی مهارت هم باید پویا باشد.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: یکی از مهمترین حلقه های گمشده برای توسعه فرصت های شغلی، مهارت آموزی و استفاده از این بستر برای اشتغالزایی است.

پیمان جهانگیری افزود: بسیاری از رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه تعریف نشده کمااینکه  در برخی رشته ها اشباع شده ایم  و در بسیاری رشته ها نیازمند افراد ماهر و برخوردار از آموزش  هستیم.

وی افزود:ظرفیت های خالی نیز در دانشگاهها به چشم می خورد که در واقع همه این مسائل ضرورت افزایش مهارت آموزی در سطح جامعه را نشان می دهد.

فرماندار اندیمشک اظهار داشت:افزایش مهارت آموزی بر اساس نیاز شهرستان یک ضرورت است و همه دستگاههای مرتبط با شورای مهارت باید در این زمینه طبق برنامه ریزی عمل کنند.

وی گفت:کارگروه مهارت باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی عمل کند و دستگاههای اجرایی برای کمک به تصمیم های موثر و سازنده شورای مهارت با تمام توان کمک کنند.

وی افزود:در شهرستان اندیمشک حجم اعتبارات قابل توجهی در حوزه سرمایه گذاری و اجرای طرح های متعدد صرف شده و طرح های مختلفی در حال اجرا هستند.

جهانگیری گفت:این طرح ها نویدبخش اشتغالزایی خوبی خواهند بود اما در کنار این اقدام ها ، مهارت آموزی و حمایت از کارآفرینان به عنوان اولویت مهم در شهرستان اندیمشک مورد توجه است.

وی با اشاره به معضل و مشکلات ناشی از بیکاری خاطرنشان کرد:دغدغه مهم جامعه اشتغال است و در صورت استفاده بهینه از ظرفیت مهارت آموزی ، ضمن رفع بخش زیادی از این دغدغه ، بستر برای تامین هرچه بیشتر امنیت مهیا می گردد.

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان اندیمشک هم گزارشی از برنامه های این مجموعه ارائه کرد و گفت:مرکز فنی و حرفه ای دولتی خواهران دارای ۶ کارگاه است و از سال ۱۳۸۷ فعالیت دارد.

امیر بهروزی افزود: مرکز دولتی برادران هم دارای هفت کارگاه است که در سال ۱۳۷۷ فعالیت آن آغاز شده است.

به گفته وی ۴۷ آموزشگاه آزاد نیز در شهرستان اندیمشک فعال هستند .

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of