کرونا در کمین خوزستان

پس از گذشت خوزستان از روزهای کرونایی برخی فارغ از هرگونه نگرانی اقدام به برگزاری مراسم چند هزار نفری می‌کنند که با این وضعیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بروز پیک بعدی کرونا را در خوزستان قطعی می‌داند.

به گزارش اهواز نوین، کرونا همان پدیده‌ای است که تمام جهان را با خود درگیر کرده، کرونا همان بحرانی است که تیتر صددرصدی روزانه خبرگزاری‌ها شده است.

کرونا همان عاملی است که باعث زیاد شدن فاصله‌ها و پوشیده شدن طرح لبخند چهره‌ها شد.
کمی که بیشتر فکر کنیم کرونا همانست که قطار خیلی‌ها به مقصد ابدی شد.
کرونا همانست که ساعت‌ها می‌شود در موردش حرف زد و همچنان ناگفته داشته باشد.

اتفاقاً کرونا را مردم خوزستان خیلی خوب می‌شناسند، آن دوره‌ای که تمام کشور آرام بود خوزستان را به رنگ خون درآورده بود. کرونا اواخر بهار امسال در خوزستان به قدری خودنمایی کرد که ظرفیت تمام بیمارستان‌های استان را رو به تکمیل شدن سوق داد.

آن روزها بود که کوچک و بزرگ معنای پروتکل بهداشتی را از برق شدند و ماسک رفیق شفیق هم شد.
همان موقع بود که مردم این استان کرونا را کاملاً جدی شناخته‌ام و با یک عزم و همت جمعی بدرقه‌اش کردند.

آن قدر خوب پیش رفتیم که در این پیک اخیر خوزستان نقل مجالس به لحاظ سر به فلک کشیدن آمارش نشد.

اما برخی هستند که ظاهراً روزهای سرخ کرونایی خوزستان از یادشان رفته و مراسمات چند هزارنفری برگزار می‌کنند و فارغ از نگرانی و بحران این روزها دور هم گرد می آیند. دو روز پیش در کمال ناباوری در حاشیه یکی از شهرستان‌های خوزستان مراسم یادبود سه هزارنفری یک بزرگ خاندان برگزار شد که نه‌تنها صدای اعتراض مردم آن شهر را به دنبال داشت بلکه بازتابی فراتر از مرزها به خود گرفت.

مردم در صفحات اجتماعی از بروز چنین اتفاقی اظهار تاسف کردند و معاون سیاسی فرمانداری ویژه آن شهرستان اعلام کرد که با عوامل برگزارکننده این مراسم برخورد خواهد شد، هرچند که این گفته مانند نوشیدن نوش‌دارو بعداز مرگ سهراب است.

بروز پیک بعدی کرونا قطعی خواهد بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم در صفحه اجتماعی خود نوشت: در پی پایین آمدن آمار بیماران مبتلا به کرونا متأسفانه شاهد کاهش محسوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری برخی تجمعات بزرگ در سطح استان هستیم. با عادی شمردن وضعیت کرونا بروز پیک جدید قطعی خواهد بود، هوشیار باشیم و اجازه ندهیم عواقب این سهل‌انگاری مارا گرفتار خسارت های سنگین کند.

این اتفاق عجیب و تعجب‌برانگیز درست در زمانی رخ داد که بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا خوزستان در آخرین جایگاه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا قرار گرفته است که به گفته استاندار خوزستان این نتیجه زحمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم است.

حالا که خوزستان در یک بحران، آرام و بدون تلاطم است حیف است که با عدم تدبیر و از یاد بردن روزهای نفس‌گیر کرونایی استان، دوباره مرگ را میهمان خانه‌های یکدیگر کنیم.

برگزاری این‌گونه مراسمات بساط مرگ چند نفر دیگر را فراهم خواهد کرد، اصلاً ممکن است موجب مرگ کسی شود که نه‌تنها در مراسم نبوده بلکه حسابی هم اهل رعایت کردن باشد.

نگذاریم برای مراسمی که فقط جنبه تشریفاتی دارد بیرق سیاه در خانه دیگری علم شود، قطعاً مردمی که صبر و مقاومت را بخوبی معنا بخشیدن می تواند با گذشت از رسم و رسومات و صبری دوباره، باعث ساختن لحظات بدون دغدغه کرونایی شوند.

بهتر است کمی تامل کنیم، با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث حبس چند کودک در خانه‌ها می‌شویم؟
با ادامه دادن این مراسمات آرزوی چند نفر دیگر را خاک می‌کنیم؟
با تداوم این روند چند نفر دیگر را از کار بیکار می‌کنیم؟

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of