بسیج با تمام توان در کنار مجموعه بهداشت و درمان است

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بسیج و مجموعه سپاه با هرآنچه در توان دارند در کنار مجموعه بهداشت و درمان بویژه مدافعان سلامت در بیمارستان‌های خوزستان است.

به گزارش اهواز نوین، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار کرد: نیروهای بسیج و مجموعه سپاه با هرآنچه در توان دارند در کنار مجموعه بهداشت و درمان بویژه مدافعان سلامت در بیمارستان هستند.

وی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سازمان بسیج و وزارت بهداشت اجرا خواهد شد و دیگر ارگان‌های مرتبط مانند هلال احمر در آن مشارکت خواهند داشت.

فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان گفت: این طرح در خوزستان و بصورت پایلوت در اهواز و کارون با سه محور مراقبتی، حمایتی و نظارتی آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح محله محور شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج هر محله بدنبال شناسایی و قرنطینه بیماران و قطع زنجیره کرونا است.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: بخش میدانی این طرح به عهده بسیج است و با شناسایی افراد نزدیک به بیماران توصیه‌های لازم عنوان می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر خانه فرد بیماران قابلیت قرنطینه کردن را نداشت فرد بیمار به اماکنی مثل مهمان‌سراها که از قبل آماده شده‌اند، منتقل می‌شود که در ادامه بسته‌های معیشتی و بهداشتی هم به بیماران تعلق میگیرد.

شاهوار پور عنوان کرد: در تمام استان حدود یک‌هزارو ۴۰ نفر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت دارند و هر ۲۵ هزار نفر در حوزه یک پایگاه بهداشت قرار دارند.

وی ادامه داد: از آغاز این طرح در روز بسیج شاهد تاثیرات مثبت آن بر قطع زنجیره و کاهش آمار در سراسر استان بودیم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هماهنگی خوبی بین بسیج، مراکز بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط سراسر استان وجود دارد و احتمال استفاده از نهادهای مردمی مثل مساجد و هیئات مذهبی نیز پیش بینی می‌شود.

وی اذعان کرد: جلسات هماهنگی با استاندار و مسوولین استانی و شهرستان‌ها انجام شده و توجیهات لازم صورت گرفته است.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: بخش عمده از کار مربوط به تبلیغ برای مردم است تا همکاری‌‌های لازم صورت گیرد و بدانند که این طرح برای قطع زنجیره کرونا بسیار موثر است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of