۲۴۰میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رفع آبگرفتگی در خوزستان اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از ابلاغ مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به ‌منظور خرید و تامین تجهیزات تخلیه آب و رفع خسارت ناشی از بارندگی‌های شدید در این استان خبر داد.

به گزارش اهواز نوین، امید حاجتی روز دوشنبه بیان کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تامین شده است.

وی ادامه‌ داد: این مبلغ باید برای خرید و تامین تجهیزات تخلیه آب و به ‌منظور رفع خسارت ناشی از بارندگی‌های شدید اخیر  و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی هزینه خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان بر تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران، افزایش سطح آمادگی و توان مقابله دستگاه‌های اجرایی با بحران آبگرفتگی از طریق خرید تجهیزات مورد نیاز تاکیدکرد و گفت: این اعتبار پس از انجام مراحل قانونی و کارشناسی (توزیع اعتبارات از طریق شورای برنامه‌ریزی) به دستگاه‌های اجرایی مربوطه اختصاص می‌یابد.

بر اساس مصوبه آذر امسال هیات دولت، ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از آبگرفتگی به خوزستان اختصاص می‌یابد.

بخش دیگری از این مصوبه شامل کمک بدون عوض برای نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی در مناطق شهری، به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بدون عوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، کمک بدون عوض برای تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای واحدهای مسکونی آسیب‌دیده به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال و کمک‌هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا ۲۰۰ میلیون ریال است.

علاوه بر این چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان ‌قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و با سود پنج درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات بازسازی اماکن مسکونی شهری یک میلیارد ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی ۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله و تامین لوازم معیشتی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of