با حضور وزیر راه و شهرسازی ؛

بهره برداری از پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز

با حضور وزیر راه و شهرسازی آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز آغاز شد .

به گزارش اهواز نوین، دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت : طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز را تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه خواهیم داد و با سیستم‌های جدیدی که امروز افتتاح شد دید مجاز از ۱۲۰۰ متر به ۶۰۰ متر رسید  .
وی افزود : تا پایان دولت دوازدهم حداقل  ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان افتتاح میشود و اولویت استاندار خوزستان باید راه اندازی شبکه دفع آب‌های سطحی باشد.
پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز شامل احداث ترمینال بین المللی ، احداث فاز اول محوطه سازی ، نصب سامانه روشنایی و ساختمان پست برق هستند .
برای احداث ترمینال بین المللی فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز در زمینی به مساحت ۶۸۰۰ متر مربع یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
با احداث این پایانه مسافری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه بین‌المللی به میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال، و ارسال و دریافت بار به میزان ۱۸ هزار تن در سال فراهم شده است.

برای گام نهایی طرح عملیات تکمیل و بهره‌برداری از این پایانه مسافری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده که علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای پرواز‌های خارجی و حجاج، باعث الحاق فضای قدیمی پایانه خارجی به پایانه داخلی فعلی شده است.

برای احداث فاز اول محوطه سازی ترمینال بین المللی فرودگاه اهواز نیز ۶۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of